Faury spune că el zboară de două ori pe săptămână în Europa și Franța, uneori chiar mai mult. Și susține că, deși înțelege de ce oamenilor le este frică să călătorească cu avionul în vreme de pandemie, temerea lor este nefondată.

”Frica este nejustificată. Aerisirea la bord, filtrarea și schimbarea aerului sunt eficiente și sigure. O arată tot felul de analize pe care le-am făcut. Ceea ce rămâne este problema picăturilor când cineva tușește sau strănută în avion.

De aceea există cerința de a purta o mască. Pe scurt: Avioanele sunt locuri sigure, chiar și în timpul coronavirsului, mai ales dacă purtăm mască. Studiile de la institute renumite, inclusiv Harvard, au confirmat acest lucru”, a explicat șeful Airbus, conform spiegel.de.

Faury susține și că, deși numărul pasagerilor din ultimul an arată că oamenii sunt reticenți, „oamenii sunt dornici să zboare”. Și consideră că problema se află în altă parte.

„Oamenii sunt limitați în ceea ce privește capacitatea lor de a călători – nu doar din cauza lipsei zborurilor. Ci mai ales din cauza carantinării, în special în Europa. În alte părți ale lumii, pasagerii au început deja să zboare din nou în timpul sărbătorilor de Crăciun. Aceste tendințe ne fac să fim încrezători”, afirmă Faury.

Rugat să comenteze modul în care decurge vaccinarea în Europa, șeful Airbus consideră în primul rând „trebuie remarcată viteza cu care vaccinurile au fost dezvoltate și certificate, un lucru fără precedent în istoria medicinei”.

„Este o realizare științifică și industrială senzașțională. Din păcate, acum ne confruntăm cu probleme logistice de fabricație, livrare și administrare. Desigur, acest lucru este complex. Dar este, de asemenea, adevărat că am putut să gestionăm mai bine asta în Europa, comparativ cu alte țări din lume”.

Șeful Airbus a vorbit și cât de importantă este vaccinarea în acest moment pentru industria aviatică. Chiar dacă nu am avea vaccinuri eficiente, ar exista alte modalități de a face față pandemiei. Cel mai important, testarea constantă a călătorilor este o măsură cu care avem un succes. Dar pe termen lung, vaccinurile sunt de neprețuit pentru viitorul industriei noastre. Sunt extrem de eficiente și sper să rămână așa, în ciuda mutațiilor virusului”.

Mai mult, Faury spune că are motive să fie optimist, chiar dacă a existat un moment în care părea că lucrurile merg din rău în mai rău. „Dacă m-ați fi întrebat în toamna anului trecut, răspunsul meu ar fi fost foarte pesimist. Tot ce auzeam de la oamenii de afaceri atunci era înspăimântător. Directorii companiilor mari ne spuneau: „Nu vom mai călători niciodată așa cum o făceam cîndva”.

Și chiar dacă în Germania situația nu pare să se fi îmbunătățit, șeful Airbus este de părere că în lumea afacerilor, lucrurile par să se îndrepte. ”Acum oamenii de afaceri spun: „Trebuie să zburăm din nou și să ne vizităm clienții”. La sfârșitul zilei, nu există niciun substitut pentru contactul direct. Sunt mai optimist în acest sens decât eram acum șase luni”.

Întrebat dacă credc că numărul călătoriilor de afaceri va crește din nou, Faury spune: „Da, dar cred că va dura ceva timp. Călătoriile de afaceri vor rămâne o parte integrantă și importantă a vieții noastre și a dezvoltării economiei noastre. Nu există altă cale”.

În plus, adaugă el, peste tot în lume, unde pasagerii au siguranța că pot călători fără riscuri există zboruri, iar cererea crește puternic. „După ce au fost închiși timp de un an, oamenii vor acum doar să iasă. De exemplu, avioanele A380 de pe ruta Dubai și Marea Britanie sunt aproape pline în acest moment. Deci, putem vedea că lucrurile se mișcă.”

Faury avertizează însă că pandemia va duce la schimbări. Iar o tendință va fi ca avioanele să aibă internet la bord. „Oamenii vor să fie conectați și să facă din cabina aeronavei biroul lor, poate pentru că s-au obișnuit cu munca de acasă. De asemenea, ar putea fi tentați să zboare mai puțin prin noduri aeriene pentru a evita aeroporturile prea aglomerate. Ceea ce înseamnă că cererea pentru zboruri non-stop ar putea crește”.

Cât privește regiunea care și-ar putea reveni mai repede, Faury crede că în țări precum China și India sau în Asia de Sud-Est, tot mai mulți oameni vor să călătorească. „Companiile aeriene au acum nevoie de certitudine, astfel încât să poată crește din nou orarul de zbor. Oamenii nu rezervă zboruri fără informații fiabile. Asia, Statele Unite și alte părți ale lumii sunt mai bune în organizarea acestui lucru decât europenii”.

În schimb, șeful Airbus spune că situația din Europa ”este foarte îngrijorătoare”. „Zborurile sunt anulate. Apoi, mulți intră în carantină, ceea ce înseamnă că poate dura și trei săptămâni pentru a ridica de la sol un avion. Vreau să fiu cât se poate de clar aici: măsurile anti-covid din Europa sunt devastatoare pentru aviație”.

”Daunele aduse societății prin măsurile dure depășesc cu mult beneficiile. Faptul că purtăm măști e ceva bun, deoarece protejăm oamenii de transmiterea virusului. Însă închiderea afacerilor pe termen mediu sau lung reprezintă o amenințare pentru prosperitatea și competitivitatea noastră”, este de părere Faury. Care subliniază că, în acest moment, 10.000 de locuri de muncă care aparțin părții comerciale a Airbus sunt încă în joc.