„Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează că în perioada 01-28.07.2020, se depun la Centrele Judeţene ale Agenţiei, respectiv al Municipiului Bucureşti, pe raza cărora/căruia se află sediul social al solicitantului, cererile de plată pentru ajutorul de stat în sectorul creşterii animalelor aferente serviciilor prestate în Trim. II şi luna iunie a anului 2020”, se menţionează în comunicatul APIA.

Cererile pot fi depuse direct la sediul Centrului judeţean unde este depusă cererea iniţială anuală, sau pot fi transmise de către fermieri prin mijloace electronice/servicii poştale/încărcate pe serverul extern pus la dispoziţie de APIA (accesibil de pe internet la adresa https://213.177.4.194:8084/), precizează APIA.

Documente necesare pentru menținerea rasei

Cererea de plată a ajutorului de stat pentru serviciile de întocmire şi menţinere a registrului genealogic al rasei, completată de către solicitanţii prestatori ai serviciilor, trebuie să fie însoţită de următoarele documente:

  • memoriul tehnic cu activităţile, inclusiv lucrările efectuate pentru realizarea obiectivelor prevăzute în programele de ameliorare şi/sau conservare, aprobat de ANZ;
  • lista activităţilor, inclusiv lucrările şi tarifele acestora pentru serviciile prevăzute la art.7 alin. (2) în luna/trimestrul pentru care se solicită ajutorul de stat, avizată de ANZ;
  • facturile lunare/trimestriale în care să fie menţionate activităţile efectuate şi cuantumul acestora, precum şi perioada facturată;
  • copii certificate conform cu originalul de către solicitant;
  • copia atestatului de producător, în cazul beneficiarilor persoane fizice, la depunerea primei cereri de plată;
  • în cazul în care nu s-a eliberat atestatul de producător, dar a fost solicitat, adeverinţa emisă de aparatul de specialitate al primarului localităţii unde a fost depusă cererea, care să ateste solicitarea acestuia, cu obligaţia depunerii ulterioare a atestatului de producător până la finele lunii în care a fost emis acesta;
  • documentul care atestă schimbarea formei de organizare a beneficiarului serviciilor contractate după caz;
  • dovada contului bancar activ, dacă este cazul.

Documente necesare pentru determinarea calității rasei

Cererea de plată a ajutorului de stat pentru serviciile de determinare a calităţii genetice a raselor de animale, completată de către solicitanţii prestatori ai serviciilor de determinare a calităţii genetice a raselor de animale va fi însoţită de următoarele documente:

  • memoriul tehnic cu activităţile, inclusiv lucrările efectuate pentru realizarea obiectivelor prevăzute în programele de ameliorare şi/sau conservare, aprobat de ANZ;
  • lista activităţilor, inclusiv lucrările şi tarifele acestora pentru serviciile prevăzute la art. 7 alin. (3) în luna/trimestrul pentru care se solicită ajutorul de stat, avizată de ANZ;
  • facturile lunare/trimestriale în care să fie menţionate activităţile efectuate şi cuantumul acestora, precum şi perioada facturată, copii certificate conform cu originalul de către solicitant; documentele justificative de încasare de la beneficiarii ajutorului de stat a sumelor corespunzătoare, în funcţie de intensitatea ajutorului de stat pentru serviciul prestat aferent lunii/trimestrului, copii certificate conform cu originalul de către APIA;
  • copia atestatului de producător, în cazul beneficiarilor persoane fizice, la depunerea primei cereri de plată; în cazul în care nu s-a eliberat atestatul de producător, dar a fost solicitat, adeverinţa emisă de aparatul de specialitate al primarului localităţii unde a fost depusă cererea, care să ateste solicitarea acestuia, cu obligaţia depunerii ulterioare a atestatului de producător până la finele lunii în care a fost emis acesta;
  • documentul care atestă schimbarea formei de organizare a beneficiarului serviciilor contractate după caz, originalul şi copii pentru efectuarea conformităţii cu originalul de către APIA;
  • dovada contului bancar activ, dacă este cazul.

Pentru ajutorul de stat în sectorul creşterii animalelor asociaţiile pot opera facturile aferente serviciilor prestate accesând următoarea adresă: https://213.177.4.194:953/.

Documentele postate/transmise vor purta sintagma „conform cu originalul”, însuşite prin semnătura fermierului şi vor sta la baza operării/verificării datelor în aplicaţiile electronice de gestionare a ajutorului de stat şi la efectuarea verificărilor administrative ulterioare, precizează APIA.