Cel mai mare contributor la profitul grupului Volkswagen AG, marca Audi va lansa anul acesta peste 20 de modele noi şi restilizate, inclusiv primul automobil electric, reluându-şi planurile de expansiune stopate de scandalul emisiilor în care a fost implicat întreg concernul german. Anul trecut, Audi a pus deoparte 387 de milioane de euro pentru a acoperi costul legale şi ale rechemărilor la service cauzate de implicarea în Dieselgate

Conform Agerpres, care citează DPA, Reuters şi Bloomberg, până în 2025, Audi vrea să lanseze peste 20 de modele electrice, inclusiv variante hibride, a anunţat joi directorul general Rupert Stadler. De asemenea, costurile cu cercetarea-dezvoltarea vor creşte anul acesta la peste 6,5% din cifra de afaceri iar marja de profit ar urma să se menţină la 8%. Obiectivul Audi este ca în 2018 să înregistreze cel puţin acelaşi nivel al vânzărilor ca în 2017, de 1,88 milioane de unităţi, dar este pentru prima dată când nu estimează un avans al livrărilor. În schimb, rivalele Mercedes şi BMW previzionează creşteri ale vânzărilor în acest an. 

În 2017, profitul operaţional după elementele excepţionale a crescut cu peste 50%, la 4,67 miliarde de euro, datorită reducerilor de costuri şi a majorării vânzărilor. Anul trecut, Audi şi-a redus costurile cu un miliard de euro iar până în 2020 vrea să le reducă cu zece miliarde de euro.