Compania naţională de căi ferate CFR SA şi asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL au semnat 2 contracte în valoare de 3,45 mld lei pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y) (2b), situate pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European) Nürnberg–Praga–Viena–Budapesta–Curtici–Simeria–Braşov–Bucureşti–Constanţa.

Sursa de finanţare pentru execuţia lucrărilor de reabilitare este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar valoarea totală estimată a celor 2 contracte este de 3,453 miliarde lei (fără TVA).

„Vineri am semnat două contracte importante pentru reabilitarea infrastructurii feroviare. Este vorba despre tronsonul km 614 Bârzava secțiunea 2a de pe tronsonul Radna — Simeria și 2b de la Bârzava la Ilteu. Constructorul este o asociere formată din Astaldi — FCC — Thales Systems România și alți subcontractori. Sunt proiecte importante. Sunt aproape 200 de poduri de reabilitat, sunt 60 de kilometri de cale ferată pe traseul nou … un proiect foarte mare care va asigura absorbția fondurilor europene în proporție de 50% din planul nostru de absorbție pe exercițiul 2014-2020. Urmează alte două contracte importante de aceeași anvergură, unde sunt patru loturi. Deci, urmează tronsoanele 2c și 3 între Ilteu — Gurasada și Gurasada — Simeria. Unele sunt la faza de contestație și estimăm că până la finele anului în justiție se va da un verdict asupra situației acestor proiecte și vom putea semna contractele”, a declarat Marius Chiper, directorul general al CFR SA.

Sursa foto: facebook cfr infrastructura