Ținând cont de agenda climatică a președintelui Joe Biden, producătorii de mașini se întrec în a crea un lanț intern de aprovizionare cu baterii care să sprijine lansarea vehiculelor electrice până la sfârșitul deceniului. În același timp, producătorii auto doresc să evite o altă criză precum lipsa actuală de semiconductori, care i-a obligat să reducă producția de vehicule.

Producătorii auto din toată lumea se vor lupta pentru a asigura materiale necesare producerii bateriilor

Chiar săptămâna aceasta, Toyota și Stellantis (părintele Chrysler și Jeep) s-au alăturat producătorilor de automobile care intenționează să construiască gigantice fabrici de baterii în America de Nord. Înaintea lor, Ford și General Motors, precum și furnizorii coreeni de baterii SK Innovation și LG Chem, au anunțat că se aruncă în competiția fabricării de baterii.

Previziunile actuale dau ca sigur faptul că schimbarea către vehiculele electrice se va face rapid, pe măsură ce vor fi introduse mai multe modele plug-in, iar guvernele vor crește cerințele privind mașinile electrice pentru a combate schimbările climatice. În consecință, producătorii auto din toată lumea se vor lupta pe viață și pe moarte pentru a asigura materiale necesare producerii bateriilor, scrie Axios.

Americanii cumpără anual aproximativ 17 milioane de vehicule

În prezent, americanii cumpără anual aproximativ 17 milioane de vehicule, iar obiectivul lui Biden este ca jumătate dintre acestea să fie electrice până în anul 2030.

Fiecare capacitate de producţie de 30 de gigawați este suficientă pentru a alimenta aproximativ 300.000 de vehicule, spune Kristin Dziczek, vicepreședinte la Centrul pentru Cercetări Automobile. Asta înseamnă că ar fi nevoie de cel puțin 30 de fabrici de baterii – care să angajeze aproximativ 2.000 de muncitori fiecare – pentru a îndeplini obiectivul lui Biden de 50% mașini electrice pînă în 2030.

Industria vrea să cheltuiască 330 de miliarde de dolari pe EV

Printre cei care au tras un semnal de alarmă se numără și cofondatorul Tesla, J.B. Straubel, care a declarat recent că ambițiile producătorilor de automobile de a deveni „all-electric” ignoră realitățile complexe ale producției de vehicule electrice.

La nivel global, industria intenționează să cheltuiască 330 de miliarde de dolari pe vehicule electrice, în creștere cu 40% față de anul trecut, notează Alix Partners, care urmărește investițiile pe o perioadă de cinci ani.

Până în 2030, se așteaptă ca SUA să reprezinte mai puțin de 14% din capacitatea globală a bateriilor, comparativ cu cea de 66% a Chinei.