“Noul magazin cosuridelux.ro are o ofertă mult mai variată de cadouri, comparativ cu celelalte site-uri din portofoliul grupului, şi este orientată pe cererea specifică de cadouri business în perioadele de sărbători. De altfel, ne bazăm pe o creştere progresivă a vânzărilor, mizând în special pe perioadele de Crăciun, 1 şi 8 Martie şi de Paşte”, a explicat Marius Dosinescu, Business Development Manager în cadrul grupului FlorideLux.ro. Grupul mai deţine şi magazinele online www.floridelux.ro, www.brazidecraciun.ro şi www.coroane.ro.

Până la sfârşitul acestui an, reprezentanţii companiei estimează vânzări de aproximativ 15.000 de euro pe noul site, în vreme ce afacerilor totale ale grupului sunt apreciate la peste 0,5 milioane de euro, duble faţă de afacerile din 2010. “În primul an de activitate, pe noul site, estimăm vânzări de aproximativ 85.000 de euro, cu o pondere de 15% din cifra de afaceri a grupului pe anul 2012”, a adăugat Dosinescu.

Investiţia în lansarea noului site s-a ridicat la aproximativ 5.000 de euro, sumă care a constat în ambalarea produselor, fotografierea acestora, precum şi în realizarea site-ului şi a logisticii necesare. În următoarele 6 luni, reprezentaţii companiei estimează investiţii suplimentare de 4.000 de euro, în extinderea ofertei de produse, precum şi susţinerea proiectului prin campanii de marketing.

În prezent, valoarea medie a comenzilor înregistrate de persoanele fizice pe www.cosuridelux.ro se ridică la aproximativ 80 de euro. Pe perioada sărbătorilor, valoarea medie a comenzilor pentru persoanele juridice este estimată să ajungă la peste 1.500 de euro, în condițiile în care multe companii vor aloca bugete de ordinul a 20-30.000 de euro.

Printre cele mai căutate cadouri de către companii se numără cele care îmbină cu succes o varietate de gusturi şi culori, precum fructele, ciocolata, florile şi băuturile alcoolice.

Totuşi, pe măsură ce oferta de produse se va diversifica odată cu finalizarea investiţiilor anunţate, este de aşteptat ca valoarea medie a comenzilor să scadă, iar ponderea clienţilor persoane fizice să depăşească 20%.

Printre preferinţele clienţilor persoane fizice se numără cadourile romantice, cu parfumuri sau cosmetice, ciocolata şi şampania, şi cadourile pentru nou născuţi cu hăinuţe şi jucării.

În ceea ce priveşte piaţa online de cadouri corporate, reprezentaţii companiei estimează pentru acest an o valoare de aproximativ 2,5 milioane de euro, iar pentru 2012 apreciază o creştere de 40%, la peste 3,5 milioane de euro. Întreaga piaţă de cadouri comecializate online se va ridica în acest an la circa 10 milioane de euro, iar în 2012 aceasta va evolua până la aproximativ 15 milioane de euro.