Aproximativ 75% dintre români şi-au exprimat nemulţumirile în legătură cu produsele unei companii direct pe canalele sociale deţinute de acestea, în timp ce 63% dintre respondenţii studiului şi-au postat comentariile şi nemulţumirile pe paginile sociale personale.

Consumatorii români se implică activ în generarea de reacţii în mediul online în jurul companiilor şi al brandurilor, prin ratinguri, review-uri, grupuri de susţinere sau boicot. 63% dintre românii cu vârste cuprinse între 16 şi 44 de ani s-au folosit de reţelele sociale pentru a-şi comunica nemulţumirea legată de branduri către prieteni sau rude. România este depăşită doar de către Turcia (72%) în aceasta privinţă.

Relaţia cu brandul în mediul online include şi manifestarea vocii critice a consumatorilor direct pe paginile sociale ale companiilor. 75% dintre români au utilizat reţelele sociale pentru a-şi adresa plângerile în acest mod. În topul ţărilor care şi-au exprimat nemulţumirile pe paginile sociale deţinute de branduri, România este devansată de Turcia (78%) şi urmată de Finlanda (63%).

Conform studiului Mediascope, prezenţa online a brandurilor şi a companiilor influenţează vizibil comportamentul consumatorilor europeni: 47% dintre aceştia sunt dispuşi să afle mai multe despre produsele care beneficiază de publicitate în mediul virtual, 46% accesează site-urile oficiale ale brandurilor favorite, iar 30% mărturisesc că sunt înclinaţi să cumpere produsele unui brand pe care îl urmăresc pe reţelele de socializare.

Internetul rămâne predominant un instrument prin care europenii preferă să ţină legătura cu prietenii şi rudele. 63% dintre utilizatorii de Internet folosesc mediul online în acest scop. E-mail-ul este cel mai utilizat canal de comunicare online (95%), fiind îndeaproape urmat de reţelele sociale (90%) şi mesageria instant (73%). 49% dintre europeni accesează reţelele de socializare cu o frecvenţă zilnică.
Sursa: Agerpres