'Suntem pe direcţia cea bună. ANT are pregătit un program de promovare în forţă pe pieţele europene, iar agenţiile de turism vor să fie partenere acestui program. În România vin deja 12.000 de japonezi anual, iar turiştii din ţările nordice îşi manifestă interesul pentru pachete turistice combinate, România- republica Moldova', a spus Cătălin Mogoşanu.

Reprezentanţii celor 25 de companii prezente la standul României de la Fitur apreciază că în 2014 incoming-ul va creşte semnificativ în România. Printre punctele forte ale României ca destinaţie turistică se numără segmentul de tracking, turismul de aventură şi turismul cultural.

'Turistul interesat de România are vârsta cuprinsă între 35 şi 90 de ani. El preferă circuitele spre Valea Prahovei, Nordul Moldovei şi Transilvania. Finlandezii sunt printre cei dornici să descopere România. Pentru 2015, am semnat deja un contract generos cu o organizaţie care se ocupă de turismul pentru pensionari din această ţară şi vom oferi pachete de şapte zile, cu preţuri de circa 750 de euro, cu cazare la hoteluri de 3 şi 4 stele spre Valea Prahovei şi Transilvania. Spaniolii sunt, de asemenea, dornici să cunoască mai multe despre România şi aici vorbim tot de persoane trecute de 40 de ani. Promovarea pe piaţa spaniolă este cu atât mai importantă cu cât ei merg în vacanţă indiferent de criză, iar România este o destinaţie destul de ieftină pentru spanioli', a precizat Cătălin Mogoşanu.

ANT are în lucru un program de promovare intensivă pentru o perioadă de 2-3 ani pe pieţe cheie precum Marea Britanie, Israel, Germania şi Spania.

La pavilionul României de la FITUR au venit să discute despre contractele de colaborare reprezentanţii unor agenţii de turism din Canada, Asia, Turcia, Israel.

O delegaţie românească, formată din 25 de companii din industria turismului, condusă de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), Răzvan Filipescu, participă, în perioada 22 – 26 ianuarie, la cea de-a 34-a ediţie a Târgului Internaţional de Turism de la Madrid – FITUR (Feria Internacional de TURismo).

FITUR 2014 reuneşte peste 120.000 de profesionişti şi 9.000 de expozanţi din 167 de ţări şi regiuni de pe toate continentele.

FITUR ocupă 54.000 de metri pătraţi de spaţiu expoziţional, iar în perioada târgului se estimează că vor avea loc 1.800 de contacte B2B.

IFEMA, societatea organizatoare a târgului, se aşteaptă la peste 200.000 de vizitatori care să genereze un impact economic asupra oraşului Madrid de circa 180 de milioane de euro.

SURSA: Agerpres