Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a transmis marți seară că din 15 mai poate demara efectiv execuția lucrărilor pentru un nou tronson al Autostrăzii Unirii (A8). Secțiunea în cauză are o lungime de 24,4 kilometri și este parte a proiectului amplu care va lega regiunile istorice ale României.

Constructorul desemnat este compania turcă NUROL, care este deja prezentă pe șantier cu echipamente și personal mobilizat.

Autostrada A8: Încep lucrările la un nou tronson pe 15 mai

Începând cu mijlocul lunii mai, poate începe construcția unui segment important din Autostrada A8, între Târgu Mureș și Miercurea Nirajului. Informația a fost confirmată de Cristian Pistol într-o declarație publică.

Compania NUROL, care a câștigat contractul, a început deja pregătirile pentru faza de execuție. Potrivit oficialului CNAIR, peste 300 de muncitori și peste 180 de utilaje sunt mobilizate pe șantier.

”Din data de 15 mai pot începe lucrările pentru construcţia unei noi secţiuni a A8! Constructorul turc (NUROL) este mobilizat deja pentru faza de execuţie a lucrărilor pe secţiunea Târgu Mureş – Miercurea Nirajului, cu peste 300 de muncitori şi mai mult de 180 de utilaje”, a transmis, marţi seară, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

Autostrada A8, tronson Târgu Mureş - Miercurea Nirajului
SURSA FOTO: Facebook / Cristian Pistol

Elemente tehnice incluse în proiect

Noua secțiune a autostrăzii va include o serie de structuri esențiale pentru conectivitate și siguranță. Pe traseul de 24,4 kilometri vor fi realizate 30 de poduri și pasaje, două ecoducte pentru protecția faunei și două parcări pentru utilizatori.

În plus, va fi construit și un Centru de Întreținere și Control (CIC), care va deservi această porțiune a drumului de mare viteză.

Proiectul prevede și construirea unui drum de legătură cu Autostrada A3, în lungime de 2,4 kilometri, la profil de autostradă.

De asemenea, se vor amenaja trei noduri rutiere: unul cu A3 și Municipiul Târgu Mureș, unul cu DN13 și altul cu DJ151D. Aceste conexiuni sunt esențiale pentru integrarea rețelei rutiere naționale.

„Pe traseul acestui lot de autostradă, cu o lungime de 24,4 km, se vor construi inclusiv:
– 1 drum de legătură cu A3 (la profil de autostradă), în lungime de 2,4 km.
– 1 nod rutier care va asigura conexiunea cu A3 (autostrada Transilvania) și cu Municipiul Târgu Mureș,
– 1 nod rutier care permite accesul la DN13,
– 1 nod rutier care va asigura accesul la DJ151D,
– 30 de poduri și pasaje,
– 2 ecoducte,
– un Centru de Întreținere și Control (CIC),
– două parcări”, a mai scris acesta.

Finanțare prin PNRR și termen de finalizare în 2026

Valoarea totală a contractului pentru acest segment de autostradă este de 2,46 miliarde lei, fără TVA. Finanțarea este asigurată prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Proiectul face parte dintr-un efort mai amplu de modernizare a infrastructurii rutiere din România, în special a legăturilor dintre regiunile istorice.

Lucrările trebuie finalizate până în anul 2026, conform termenului contractual. Autoritățile au subliniat importanța respectării graficului de execuție, în condițiile în care finanțarea este strict condiționată de termene clare.

Acest tronson este considerat unul dintre cele mai importante pentru conectarea Moldovei cu Transilvania.