Pentru Craiova Pitești, lot 4, constructorul UMB a mobilizat aproximativ 700 de muncitori pe șantier, o mobilizare considerată foarte bună de autorități.

“Aproximativ 700 de persoane (muncitori calificați, necalificați, deservenți, șoferi) lucrează în această perioadă pe acest tronson al drumului expres.Antreprenorul se concentrează pe finalizarea nodului rutier ce va asigura conexiunea DEx 12 cu A1, în această perioadă execută coloanele forate din zona A1, umpluturile rampelor pasajului, așternere mixtură asfaltică pe bretele, rețele ITS și iluminat și montare parapete.

În alte zone lucrările sunt mai avansate, antreprenorul executând lucrări de așternere mixtură asfaltică (strat de uzură), montare parapete, aplicare marcaje rutiere, montare panouri fonoabsorbante, instalare sisteme de siguranță rutiere ( indicatoare, panouri direcționale, sisteme ITS)”, menționează reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova.

În acest moment, eforturile se concentrează pe finalizarea nodului rutier ce va asigura conexiunea dintre DEx 12 și Autostrada A1. Reprezentanții DRDP Craiova au precizat că, în această zonă, se execută lucrări de forare a coloanelor, umplerea rampelor pasajului, așternerea mixturii asfaltice pe bretele, instalarea rețelelor ITS și a iluminatului, precum și montarea de parapete.

Craiova – Pitești: Lucrările avansează pe mai multe fronturi

În alte sectoare ale tronsonului, lucrările sunt deja într-un stadiu mai avansat. Autoritățile au anunțat că se desfășoară activități de așternere a stratului de uzură, montare de parapete, aplicare a marcajelor rutiere, montare de panouri fonoabsorbante și instalare a sistemelor de siguranță rutieră.

Totuși, în timpul lucrărilor din zona nodului cu Autostrada A1, circulația rutieră pe sensul Pitești-București este restricționată, zona fiind semnalizată corespunzător. DRDP Craiova a lansat un apel la șoferi să manifeste prudență în această zonă afectată de lucrări.

Termene revizuite

CNAIR estima în primăvara anului trecut că acest tronson va fi finalizat până la sfârșitul lui 2024, promițând că în decembrie se va putea circula neîntrerupt pe un drum de mare viteză de la Craiova la Constanța. Aceste promisiuni nu s-au concretizat integral.

UMB a reușit să deschidă circulația doar parțial, în noiembrie 2024, pe 17,7 km din Tronsonul 1 Craiova – Robănești, iar CNAIR a permis accesul pe alți 20 km din Lotul 4. Întârzierile la finalizarea pasajelor, inclusiv cel de peste nodul cu A1, au împiedicat deschiderea completă.

Potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, și directorului CNAIR, Cristian Pistol, ultimii 12 km dintre Albota și Pitești ar urma să fie dați în folosință în luna mai 2025. În paralel, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu a anunțat că la finalul lunii mai va fi deschis și Lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud, completând astfel traseul de mare viteză între Craiova și Constanța.