Mașinile chinezești nu mai reprezintă un pericol pe drumurile publice europene. Nu toate.
Conform rezultatelor celui mai recent test de siguranță realizat de EuroNCAP, modelele modelele Geely Emgrand EC7 și MG6 au obținut patru stele, fapt ce „subliniază dorința producătorilor chinezi de a îmbunătăți imaginea mărcilor proprii în Europa în domeniul siguranței”. Conform secretarului general al organismului european, Michiel van Ratingen, „acest rezultat reprezintă o piatră de hotar pentru producătorii auto din China. Este o dovadă că factorii de decizie din companiile chineze, bazându-se pe experiențele recente, au investit sume importante pentru creșterea siguranței mașinilor. Chiar și cu viitoarele standarde, mai ridicate, ale EuroNCAP, numărul maxim de stele pare aproape pentru aceste branduri”.
Pe lângă cele două vehicule chinezești, alte patru modele au avut un rezultat similar. Fiat Panda, Jeep Grand Cherokee, Jaguar XF și Renault Fluence ZE (electric), au obținut tot patru stele. În schimb, Chevrolet Malibu, KIA Rio, Mercedes-Benz Clasa B, Mercedes-Benz Clasa C, Range Rover Evoque, Subaru XV, VW Beetle și VW up! – împreună cu frații săi SEAT Mii și Skoda CitiGo -, au atins pragul maxim de cinci stele.
UPDATE: Doar patru stele pentru „campionul siguranței”
Rezultatul pozitiv obținut de cele două mașini chinezești a fost umbrit, în viziunea oficialilor EuroNCAP, de performanța sub așteptări a variantei electrice a modelului Renault Fluence. Acest vehicul a obținut doar patru stele fapt ce îl pune pe picior de egalitate cu alt ZEV (Zero Emissions Vehicle), Mitsubishi i MiEV, dar sub punctajele obținute de Nissan Leaf sau Opel Ampera.