Datele Eurostat plasează România între fruntaşele Europei, atât pentru partea de consum în zona food, cât şi non-food. În acest context, consultanţii DTZ Echinox se aşteptă că în 2015 cererea de spaţii comerciale să crească la toate nivelurile, inclusiv în galerii comericale, parcuri de retail şi malluri de mari dimensiuni.

„Chiar în acest moment, grupuri precum LPP (Reserved), Debenhams, Marks & Spencer, Pepco, CCC au planuri importante pentru România“, anunţă compania de consultanţă imobiliară.

Principalele arii care au cunoscut creşteri în 2014 sunt zonele de decoraţiuni, fashion şi servicii, însă performerul anului este zona de electronice, care la opt ani de la boom-ul pieţei, simte o revigorare puternică. Chiar şi pe fondul creşterii zonei de online, retailul brick & mortar (magazinele clasice) pentru electronice şi-a consolidat vânzările mizând pe nevoia oamenilor de a înlocui aparatura depăşită tehnologic.

“Observăm o atenţie sporită din partea unor retaileri din regiune, mai ales din Polonia şi Turcia, care atingând un plafon maxim în ţările de origine, decid să se extindă în România datorită similarităţilor consumatorilor, dar şi datorită unei stabilităţi economice validate în ultimii ani”, explică Sebastian Mahu, Head of Property Management Department în cadrul DTZ Echinox.

DTZ Echinox administrează în prezent un portofoliu de 150.000 mp de proiecte imobiliare, dintre care trei de retail: Shopping City Sibiu şi Shopping City Suceava, în proprietatea Argo Real Estate şi Felicia Shopping Center din Iaşi, în proprietatea CBRE Global Investors, unul rezidenţial: complexul Parcul Privighetorilor şi unul de birouri: spaţiul Kellogg’s din Floreasca Park (2.500 mp).

Te-ar putea interesa și: