Producatorul francez a inregistrat in primul trimestru o cifra de afaceri de 10,2 miliarde de euro, mai mica cu 2,7% fata de cea inregistrata in primul trimestru din 2006, informeaza un comunicat Renault. In primele trei luni ale lui 2007, vanzarile Renault in Romania au crescut cu 40,6% comparativ cu perioada similara a anului trecut. In luna martie vanzarile Renault au crescut cu 63% fata de martie 2006.

In Romania, marca Dacia a inregistrat o scadere a vanzarilor in primul trimestru dar a ramas liderul pietei, cu o cota de 30%.

Renaut a consemnat o scadere a vanzarilor la nivel mondial de 3,8% in aceasta perioada. In Europa vanzarile companiei au scazut cu 8,5%. Prin modelele Logan si Logan MCV compania Dacia inregistrat o crestere a vanzarilor de 26,9% in Franta si Europa, in primul trimestru. In afara Europei, vanzarile Renault au crescut cu 9,1%.

Vanzarile Renault din regiunea Euromed (Europa orientala, Rusia/CSI, Turcia, Magreb), din care face parte si Romania, au beneficiat de vanzarile bune ale modelului Logan in Rusia, acesta inregistrand o crestere de 67,5% fata de primul triumestru din 2006.

In totalul cifrei de afaceri realizata de producatorul auto francez in primul trimestru din 2007, vanzarile de automobile au contribuit cu 9,77 miliarde de euro, in scadere cu 2,8% fata de primele trei luni din 2006, in timp ce activitatea de finantare a companiei a generat venituri de peste 470 de milioane de euro si a crescut cu 0,6% fata de primul trimestru din 2006.

Cresterea vanzarilor de motoare si de vehicule complete partenerilor, in special de vehicule utilitare, ca si exporturile de SM3 din Coreea pentru contul Nissan au contribuit pozitiv la cifra de afaceri Renault din primul trimestru.

Renault Group este prezent in 118 tari la nivel mondial, are peste 128.000 de angajati si comercializeaza marcile Renault, Dacia si Samsung.


Sursa: Capital 27 Aprilie 2007