Scăderea dramatică a înmatriculărilor de autoturisme noi din România a afectat toate mărcile importante prezente pe piață.  Numai că, în timp ce unele branduri au scăzut mai puțin decât piața, majorându-și cota, altele au avut un recul mai puternic și au pierdut teren. Așa se face că principalele mărci de import, Volks­wagen, Skoda și Renault, au fost nevoite an de an, începând cu 2008, să se lupte pentru un număr tot mai mic de clienți. Dacă în 2007 Renault era liderul pieței importurilor, având o cotă de 9,22%, în acest an a coborât până la 7,30%.
În schimb, cota VW a urcat de la 7,48%, în 2007, la 10,08%, iar cea a Skoda, de la 7,41% până la 10,65%. Totuși, pierderea din segmentul autoturismelor a fost compensată de Renault printr-un puternic avans în zona vehiculelor comerciale ușoare, unde a atins, în 2011, o cotă de 10,1%.
„Condițiile de piață au fost foarte dificile în acest an. Marea problemă, până acum, a fost legată de vânzările către persoane fizice, acestea așteptând demararea programului Rabla. Totuși, Renault a compensat deficitul de vânzări către particulari prin creșterea vânzărilor pentru flote. De la începutul anului, circa 60% din vânzările mărcii au fost către firme și doar 40% către persoane fizice“, a declarat pentru Capital Fabrice Cambolive, șeful importatorului Renault-Nissan România.

Potrivit acestuia, o valoare totală a pieței la sfârșitul lui 2011 este foarte greu de estimat, însă poziția echilibrată și reînnoirea gamei din ultimii doi ani va ajuta marca să se mențină la circa 8% din piață.
Programul „Rabla“ trebuie să continue
Oficialul Renault este de părere că programul de casare este un element extrem de important în evoluția pieței. „Programul Rabla se justifică atâta timp cât va fi nevoie de o reînnoire a parcului auto în România. Dacă luăm în calcul câte mașini mai vechi de 15-20 de ani există în România, este clar că un astfel de program va fi necesar și în anii care urmează. Acest program are trei avantaje: ameliorează nivelul emisiilor de CO2, contribuie la creșterea siguranței pe șosele și permite unui număr tot mai mare de români să aibă acces la automobile noi, deși aceasta rămâne încă o dificultate pentru mulți“, susține managerul francez.
El subliniază că producătorii trebuie să „acompanieze“ programul de casare cu produse „croite pe dorințele clienților români“. De altfel, asta pare să fie și principala preocupare a lui Cambolive: să aibă o gamă de vehicule care să corespundă așteptărilor clienților. 
„Din punctul de vedere al volumului, avem patru modele importante, Symbol, Fluence, Megane și Master. Mizăm și pe modele de nișă, ca Megane RS și Clio RS; Twingo atrage clientela feminină, dar și Megane CC. Clienții vor modele personalizate, după dorințele și nevoile lor“, conchide Fabrice Cambolive.
Poziția în topul vânzărilor, neimportantă
Având în vedere că, pe lângă gestionarea vânzărilor mărcii Renault, Fabrice Cambolive are în subordine și brandurile Nissan și Dacia, pare a fi mai interesat de „complementaritatea“ ofertei decât de  obținerea unui loc fruntaș în topul vânzărilor: „Poziția – numărul 1, 2 sau 3 – pe piața importurilor nu este importantă. Trebuie să avem o ofertă complementară între cele trei mărci Renault, Nissan și Dacia. Aș fi fericit dacă Renault se va poziționa constant pe podiumul importurilor în următorii zece ani. Asta ar dovedi o complementaritate față de Dacia și posibilitatea de a atrage clienți diferiți, cu produse diferite“, explică oficialul, justificând astfel și aparenta lipsă de combativitate în lupta cu celelalte mărci din vârful clasamentului vânzărilor. Cert este însă că, în timp ce oficialii Renault caută complementaritatea, VW și Skoda și-au asigurat, în primele patru luni ale acestui an, primele poziții la vânzările de autoturisme.