Renault este interesat să reînceapă producţia şi comercializarea de vehicule în Iran cu ajutorul partenerilor locali Iran Khodro şi Pars Khodro, în ideea de a redobândi poziţia semnificativă de piaţă pe care o avea înaintea impunerii sancţiunilor occidentale împotriva regimului de la Teheran, a declarat miercuri seara Jerome Stoll. De asemenea, acesta s-a declarat preocupat de perspectivele pe termen scurt ale pieţei latino-americane din cauza înrăutăţirii situaţiei financiare în Argentina.

Jerome Stoll a mai anunţat că Renault are de gând să facă noi investiţii la uzina sa din Bursa (Turcia).

Grupul Renault produce de mai mulţi ani în Iran o versiune a modelului Logan (sub numele Tondar), din care în 2012, înainte de embargoul internaţional, a vândut 100.000 de exemplare. Renault este asociat în Iran cu doi constructori locali, Iran Khodro şi Pars Khodro, care au un potenţial anual de producţie de 250.000 de autovehicule.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. Renault vinde vehiculele 'Entry' sub marca filialei româneşti Dacia în Europa şi Africa de Nord şi sub marcă proprie în restul regiunilor (Rusia, India, Argentina, Brazilia, Columbia şi Iran).AGERPRES