Renault contractează bateriile pentru mașinile sale electrice de la chinezi. Marile companii producătoare de mașini din Europa sunt angajate într-o competiție foarte dură.

Ele se luptă pentru întâietate pe piața producției de baterii pentru automobilele electrice, care se prefigurează în acest moment a fi viitorul industriei.

Renault contractează bateriile pentru mașinile sale electrice de la chinezi. Implicarea lui Macron

Constructorul auto francez Renault SA este aproape de un acord cu o divizie a grupului chinez Envision Group, care va produce bateriile pentru viitorul său hub de producţie a vehiculelor electrice din nordul Franţei, au declarat pentru Bloomberg surse din apropierea acestui acord.

Parteneriatul cu firma Envision AESC face parte dintr-un plan mai amplu, ce ar urma să fie dezvăluit luni de preşedintele Franţei, Emmanuel Macron, conform căruia Renault ar putea să preia şi o participaţie la start-up-ul francez de producţie de baterii Verkor, au dezvăluit sursele care au dorit să îşi păstreze anonimatul.

În plus, Renault discută şi cu firma mixtă ACC, un joint venture între rivalul Stellantis NV şi TotalEnergies SE, cu privire la un al treilea posibil acord de furnizare de baterii, au adăugat sursele.

Toate aceste acorduri negociate de Renault pentru aprovizionarea cu baterii reprezintă o nouă dovadă a cursei în care au intrat producătorii europeni de automobile pentru a-şi asigura livrări suficiente pentru viitoarele lor modele electrice.

Porsche şi Volvo Car Group au anunţat luni planuri vizând producţia de baterii iar grupul Stellantis NV, producătorul automobilelor marca Peugeot, va prezenta luna viitoarea noua sa strategie cu privire la automobilele electrice.

Volkswagen construiește şase uzine de baterii electrice în Europa

La rândul său, grupul german Volkswagen AG a dezvăluit în luna martie un plan în valoare de mai multe miliarde de euro pentru construcţia a şase uzine de baterii electrice în Europa.

Viitoarea uzină de baterii a celor de la Envision AESC ar urma să fie amplasată la Douai, nordul Franţei, o regiune unde şi Renault intenţionează să pună la punct un hub destinat producţiei de automobile electrice, inclusiv viitorul model Renault 5.

Până la finele acestui deceniu, uzina de baterii a celor de la Envision AESC ar urma să aibă o capacitate de producţie de 43 de Gigavaţi oră şi doar jumătate din această capacitate va fi destinată constructorului auto francez.

Costul proiectului ar putea să se ridice până la 2,9 miliarde de dolari, în funcţie de calendarul lucrărilor, susţine James Frith, analist la BloombergNEF.

Decizia Renault de a cumpăra baterii electrice de la firma japoneză Envision AESC are legătură cu relaţiile dintre Envision AESC şi Nissan Motor Co., care în 2018 şi-a vândut un pachet de control la producătorul de baterii AESC către Envision dar a păstrat un pachet de 20% din acţiuni.

Acordul dintre Renault şi Envision AESC ar însemna o investiţie străină binevenită în sectorul industrial francez şi ar veni într-un context în care Uniunea Europeană intenţionează să îşi crească producţia de baterii destinate automobilelor electrice, un domeniu care a fost mult timp dominat de firmele asiatice Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (China) şi LG Energy Solution (Coreea de Sud).

Ținta Renault: 400.000 de automobile electrice pe an

La începutul acestei luni, Renault a anunţat că a decis să îşi combine operaţiunile de la trei uzine (amplasate la Douai, Maubeuge şi Ruitz) într-o entitate separată care va fi capabilă să producă până la 400.000 de automobile electrice pe an.

Aşa-numitul ElectriCity este o componentă importantă a strategiei directorului general Luca de Meo de a relansa Renault.

În condiţiile în care statul francez este cel mai puternic acţionar al său, Renault este presat să păstreze locurile de muncă şi tehnologia destinată automobilelor electrice în Franţa.

În prezent, proprietarul Dacia cumpără baterii de la firma LG Energy Solution în Polonia pentru modelul Zoe, un acord care ar urma să fie prelungit şi pentru noul model electric Megane, programat să fie lansat pe piaţă anul viitor.

În 2020, Grupul Renault, proprietarul Dacia, a raportat pierderi record de opt milliarde de euro în condiţiile în care veniturile grupului au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane de unităţi.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Sursă foto: pixabay.