‘Vom studia problema. În prezent discutăm cu sindicatele şi le explicăm cât de mari sunt decalajele în privinţa competitivităţii. Avem o problemă de competitivitate în Europa Occidentală şi Franţa’, a explicat oficialul Renault.

Declinul prelungit al pieţei auto europene începe să afecteze şi producătorii auto consideraţi invulnerabili, Volkswagen. Ne pregătim pentru surprize mult dure în 2013, poate şi în 2014, a declarat săptămâna trecută Christian Klingler, director de vânzări la Volkswagen.

Carlos Tavares a subliniat că solida cooperare dintre Renault şi Nissan a oferit companiei date importante privind nivelurile de productivitate la fabricile Nissan din Sunderland (Marea Britanie) şi Barcelona (Spania). ‘Aceste fabrici sunt într-adevăr de top’, a afirmat directorul de operaţiuni al Renault, adăugând că sunt în desfăşurare discuţii privind posibilitatea ca Nissan să pună la dispoziţia Renault capacităţi de producţie. ‘Este una din posibilităţi’, a explicat Tavares.

Un purtător de cuvânt al producătorului auto francez a refuzat să comenteze informaţiile, dar şeful alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a declarat vineri că firma Renault ar putea dispărea ‘în actuala sa formă’ dacă nu va reuşi să devină competitivă pe piaţa internă. Totuşi, Ghosn a afirmat că în acest moment Renault nu are planuri de reducere a forţei de muncă din Franţa.

Tot săptămâna trecută Carlos Ghosn a condiţionat menţinerea numărului actual de angajaţi ai Renault de creşterea competitivităţii şi a confirmat că, în faţa perspectivelor negative ale pieţei europene, reducerea capacităţilor de producţie este ‘inevitabilă’. Oficialul Renault a mai precizat că această companie încă mai este rentabilă datorită gamei de autoturisme ieftine (Dacia n.red), alianţei cu Nissan şi internaţionalizării producţiei.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. Joi, la Salonul Auto de la Paris, Dacia a prezentat noile modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway.
SURSA: Agerpres