Reguli privind autocolantele la inspecția tehnică periodică. Acum, autoritățile din Louisiana speră că vor reuși în acest demers.
„Cred că de data aceasta o să o ducem la bun sfârșit”, a declarat adjunctul guvernatorului statului, Larry Bagley, într-un interviu pentru USA Today, citat de Shreveport Times.
Bagley crede că acum are acceptul conducerii Poliției de Stat, Oficiului Autovehiculelor și, cel mai important, al guvernatorul republican Jeff Landry.
„Am depășit toate capcanele”, a spus Bagley.
Bagley’s House Bill 232 este programată în prima dezbatere pe 5 mai în Comitetul de transport al Camerei.
Trebuie eliminate autocolantele pentru inspecția tehnică?
Bagley și alți critici ai programului autocolantelor pentru inspecția tehnică susțin că acesta creează un inconvenient pentru șoferi, cu un impact redus sau deloc asupra siguranței. În plus, ei susțin că multe sunt false.
Cei care se ocupă cu verificarea lor ar trebui să efectueze inspecții de siguranță pe orice, de la parbrize crăpate, care blochează vederea, la faruri la geamuri fumurii și anvelope.
„Pur și simplu răzuiesc vechiul autocolant și pun unul nou. Vreau să fim în siguranță, dar nu cred că (10 USD anual) atât cât plătim pe autocolante au o legătură cu asta”, a spus Bagley.
Statele din sud au eliminat deja autocolantele pentru inspecția tehnică
Bagley a spus că toate statele din sudul Americii au eliminat deja autocolantele. Ultimul care a luat această decizie a fost Texas, pe 1 ianuarie.
El a mai spus că, chiar dacă au loc inspecții tehnice în mod regulat, „un parbriz se poate crăpa de îndată ce ai primit un nou autocolant pentru inspecția tehnică”.
Pe de altă parte, cei care sunt în favoarea programului spun că autocolantele sunt necesare pentru că oferă mai multă „responsabilitate” conducătorilor auto.
Texas a adoptat o lege similară
În ultimii ani, șoferii din Texas au fost obligați să plătească pentru inspecțiile tehnice anuale ale vehiculului printr-un proces cunoscut ca „Doi pași, un autocolant”.
Acest proces presupunea ca proprietarii de vehicule să-și inspecteze mașinile la o stație de inspecție certificată de stat, o dată pe an – cu excepția mașinilor noi, care beneficiază de doi ani de acoperire.
Apoi, proprietarii de vehicule trebuiau să-și reînnoiască înmatricularea vehiculului, fie online, fie prin poștă sau personal pentru a primi autocolantul. Taxele erau necesare în ambele etape ale procesului.
House Bill 3297, care a fost adoptată de legiuitorii din Texas în 2023, va intra în vigoare anul viitor și va elimina cerința inspecției personale a siguranței pentru vehiculele necomerciale din Texas. Vehiculele necomerciale vor fi supuse unei taxe de înlocuire a programului de inspecție de 7,50 USD și unei taxe unice de înregistrare inițială de 16,75 USD.