Părerile consumatorilor în legătură cu motivele ce stau la baza recomandărilor primite în farmacii sunt extrem de diferite: 40% sunt de părere că farmacistul recomandă medicamentul pe care îl consideră potrivit pentru pacient, în timp ce 46% sunt convinși că farmacistul face anumite recomandări din considerente comerciale, arată cel de-al doilea val al studiului realizat de Exact Cercetare și Consultanță, în colaborare cu Link Resource, comandat de Institutul Aspen România.

Potrivit studiului, în cazul a 25% dintre cei care au răspuns, farmacistul a făcut o singură recomandare, ocolind să le prezinte şi eventuale variante de medicamente generice, acolo unde există.

Pentru 3 din 4 pacienţi, recomandarea medicului şi preţul medicamentului sut principalii factori care influenţează decizia de cumpărare.

În mod surprizător şi îmbucurător, atunci când vine vorba de achiziţia unui produs fără reţetă (OTC),publicitatea are cea mai mică influenţă în decizia oamenilor, iar cea mai mare influenţă o au recomandarea medicului, experienţa anterioară cu produsul respectiv şi recomandarea farmacistului.