Noua reglementare va viza circa 12.000 de reclame afişate anual în autobuzele, tramvaiele, metrourile şi trenurile care circulă pe reţeaua Transport for London (TfL), administrată de primărie.

”Începând de luna viitoare, TfL nu va mai permite afişarea unor reclame care pot exercita presiune, îndeosebi asupra tinerilor, pentru a se conforma unui fizic nerealist, nesănătos sau susceptibil să creeze probleme de încredere în sine în legătură cu aspectul corporal”, a arătat într-un comunicat biroul primăriei din Londra care gestionează TfL, citat de AFP.

Primarul Londrei, Sadiq Khan, a susţinut această iniţiativă. ”Ca tată a două adolescente, sunt extrem de preocupat de astfel de reclame care îi pot umili pe oameni, îndeosebi femeile, făcându-i să le fie ruşine de corpul lor. A venit timpul să punem capăt acestei practici', a spus Khan. 'În timp ce călătoreşte cu metroul sau cu autobuzul, nimeni nu ar trebui să se simtă stânjenit de sugestii nerealiste legate de corpul său. Doresc să le trimit un mesaj clar în acest sens celor care realizează şi afişează astfel de reclame”, a adăugat el.

Piaţa publicitară a TfL este una dintre cele mai rentabile din lume, având o cifră de afaceri estimată la 1,5 miliarde de lire sterline (1,98 de miliarde de euro) în următorii opt ani, potrivit primăriei Londrei. (Sursa: Agerpres)