in topul produselor si serviciilor care au beneficiat i primele sapte luni ale acestui an de campanii publicitare i presa scrisa si la televiziune, marcile de cafea ocupa un onorabil loc sapte. (Pe primelele trei locuri se afla detergentii, serviciile de telefonie mobila si marcile de bere.) Volumul brut cheltuit pentru cafea se ridica la 4.081.597 dolari, conform monitorizari pe cele doua suporturi media de catre firma Alfa Cont. Asta iseamna 2% din cheltuielile publicitare iregistrate pe presa scrisa si televiziune i intervalul amintit. Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, volumul brut de publicitate cheltuit pentru principalele marci de cafea a crescut i acest an cu 43,3%. Nu cunoastem volumul disconturilor si al gratuitatilor, din acest motiv este greu de evaluat daca aceasta crestere s-a datorat alocarii unor bugete de publicitate mai mari sau inflatiei de media. Specialistii din industria de publicitate sustin a doua varianta. Oricum, i valoare bruta, cheltuielile urmeaza o curba crescatoare. De remarcat este faptul ca, i acest an, producatorii si distribuitorii de cafea au optat si pentru reclama pe radio si panotaj.
Cafeaua se numara printre primele produse care s-au bucurat de campanii promotionale i scurta istorie a publicitatii rominesti. O monitorizare pe televiziune furnizata de agentia B.V. McCann Erickson icepind din 1995 arata ca pionierii publicitatii la cafea au fost marcile Amigo, NescafA