Monitorizarea volumului brut de reclame pe cele 8 statii pe care le monitorizeaza compania Alfa Cont arata ca fiecare post a obtinut cresteri lunare ale publicitatii in comparatie cu aceleasi luni din 2001, atat ca numar de spoturi difuzate, cat si ca valoare bruta, calculata conform tarifelor-lista. Specialistii media din industria de publicitate sustin ca aceasta crestere se datoreaza, in principal, datorita numarului mare de promotii practicate de anuntatorii de publicitate si a evenimentelor promovate. De asemenea, clientii au descoperit, daca descoperire se poate numi aceasta orientare, ca radioul este un suport publicitar eficient din punctul de vedere al costurilor, reactia consumatorilor (ascultatorilor) fiind rapida, mai ales, atunci cand frecventa spoturilor campaniei radio este mare. Considerat, in general, un suport care asigura sustinerea campaniei propriu-zise, daca aceasta are grosul bugetului repartizat pe TV sau pe presa scrisa, radioul tinde sa castige din ce in ce mai multi adepti printre clientii publicitari. Genul de concursuri: suni, raspunzi la o intrebare simpla si castigi… ceva, este un exemplu de succes in cadrul promovarii marcilor pe radio.
Raportul Alfa Cont releva ca Radio Contact este cel mai bun vanzator de pe piata, reusind in primele cinci luni sa difuzeze reclame in valoare bruta de 2,6 milioane dolari. E greu de apreciat cat din aceasta suma reprezinta bartere sau gratuitati. Oricum, fata de aceeasi perioada a anului trecut, Radio Contact a obtinut o crestere a volumului brut de reclame difuzate, de 56%. Dar cea mai mare crestere din piata, a inregistrat-o Europa FM, aproape 115% fata de primele cinci luni ale anului 2001. De remarcat este si cresterea volumului brut de reclame difuzat de Radio 21, 72%. De fapt, cele trei posturi apartinand EDI Romania – Europa FM, Radio 21 si Radio Total – au difuzat in total un volum brut de 3.820.481 dolari, reprezentand 43% din piata publicitatii radio din intervalul analizat. Romania Actualitati ramane consecventa principiului sau de a nu se amesteca in piata de publicitate radio. si bine face.
si la capitolul numar de spoturi publicitare difuzate, Radio Contact este lider in primele cinci luni ale anului: 743.899. Pe urmatorul loc se claseaza Radio 21, cu mare priza pe piata bucuresteana, care a difuzat 668.000 spoturi, in timp ce Pro FM a inregistrat 508.762 spoturi difuzate. Europa FM a difuzat un numar mult mai mic de spoturi 363.216.
In 2001, conform Alfa Cont, investitiile publicitare in radio au fost de 3% din totalul cheltuielilor brute (TV si presa scrisa), reprezentand 18.754.713 dolari. Anul acesta, atingerea unui procent de 5% ar justifica optimismul inceputului de an.

Volumul brut * de publicitate difuzat pe statiile radio (ianuarie – mai)

Statia        Anul 2002 (USD)        Anul 2001 (USD)    
BBC            152.712        155.202
Radio Contact        2.610.087    1.669.971
Europa FM        2.236.870    1.037.835
Pro FM            1.505.498    1.276.711
Radio 21        1.098.761    635.176
Romania Actualitati    489.100        401.769
Radio Total        484.850        370.737
Uniplus            315.080        335.011

Topul m~rcilor promovate pe radio
(ian. – mai 2002)
Marca            Volum *
            brut (USD)
McDonald’s        230.616
Zapp Mobile        173.504
Evenimentul zilei        155.954
Carrefour        144.708
ARDAF            127.671
Prima TV        101.163
Skol Pilsener        92.145
Stil bomboane        87.647
Perfect Vodka        85.138
Laura            83.751
Magura prajitura        83.272
Joe Trio (baton)        78.783
TVMania        78.740
Orange            77.372
Fujitsu Siemens        76.417