Fotografii care, dacă nu ar avea ca temă sensibila infrastructură din România, ar intra la categoria "fotografii artistice".  Imaginile au fost realizate de către utilizatorul Baiazid al forumului skyscrapercity.com, pe care se adună pasionații de autostrăzi din România.








Cele mai întârziate lucrări se află pe tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti, acolo unde regii asfaltului s-au asociat în urmă cu şapte ani, acesta fiind primul mare proiect de construcţie de autostrăzi alocat firmelor româneşti.

Autostrada trebuia să fie finalizată încă de anul trecut, însă doar UMB Spedition, firma deţinută de Dorinel Umbrărescu, s-a încadrat în termen, finalizând lucrările la cei 14 kilometri care i-au fost atribuiţi.

Pe celelalte tronsoane lucrările sunt făcute de firmele Pa&Co (familia Căşuneanu) şi Euro Construct Trading 98, ai cărei patroni sunt Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu.

Compania Pa&Co Internaţional a anunţat, printr-un comunicat de presă, că a finalizat lucrările şi a solicitat CNADNR recepţia lucrărilor.

Primii 19 km ai Autostrăzii ar fi trebuit să fie daţi în folosinţă încă din 2010, iar termenele succesive de finalizare a tronsonului au fost depăşite în ultimii doi ani.

niţial, termenul de finalizare a întregului proiect, stabilit în luna decembrie 2011, a fost depăşit pentru ca apoi să fie încheiat un nou contract adiţional, iar finalizarea lucrărilor să fie stabilită pentru data de 15 mai. Cu ocazia unei vizite pe şantier efectuate pe 22 aprilie, fostul premier Mihai-Răzvan Ungureanu a informat că, până la 15 mai, toţi cei 56 de km de Autostradă (fără o secţiune de 6 km neîncepută la intrarea în Bucureşti) vor fi finalizaţi, urmând să continue lucrările pentru finalizarea şi a acestor 6 km care urmează să facă legătura între Centură şi Sectorul 2 al Capitalei.

Autostrada Bucureşti-Ploieşti face parte din Autostrada Bucureşti-Braşov, cu o lungime totală de 173 km, o parte din această Autostradă, în lungime de 62 km, urmând să lege municipiul Bucureşti de municipiul Ploieşti. Pentru această porţiune, lucrările au demarat în 2007 pe secţiunea Moara Vlăsiei-Ploieşti pe 42 de km, unde lucrează un consorţiu de firme româneşti, şi respectiv 2008 (tronsonul Bucureşti-Moara Vlăsiei cu o lungime de 19 km), lucrările fiind efectuate de o firmă din Italia.

Valoarea estimată a proiectului Bucureşti-Ploieşti este de 238 milioane de euro, iar tronsonul va avea 11 poduri, 17 pasaje, 48 de podeţe şi 2 noduri rutiere.