Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a participat duminică la depunerea candidaturii Gabrielei Firea pentru funcția de primar al Capitalei, unde a susținut că relația tensionată dintre Ministerul Transporturilor și Primăria Capitalei a afectat dezvoltarea infrastructurii în București.

Sorin Grindeanu propune trecerea Centurii Capitalei în administrarea Primăriei Generale

Grindeanu a subliniat lipsa unui dialog productiv între Ministerul Transporturilor și Primăria Generală, caracterizând această relație ca fiind un „război sau un dialog al surzilor”. El și-a exprimat îngrijorarea că lipsa de colaborare afectează bucureștenii și a evidențiat necesitatea unui plan integrat pentru transportul în comun, care să includă și extinderea rețelei de metrou.

În acest sens, ministrul Transporturilor a făcut o propunere concretă pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere din București, sugerând transferul Centurii Capitalei în administrarea Primăriei Generale. El a argumentat că Centura Capitalei a devenit un fel de bulevard interior și că această schimbare ar contribui la gestionarea traficului și la dezvoltarea urbană coerentă.

„De aceea, cred că o altă propunere, Gabi, care e una în favoarea bucureștenilor, este Centura să fie preluată în acest moment de către, sau în viitor, odată cu venirea ta la primărie, în administrarea Primăriei Generale, pentru că a devenit, de fapt, dacă vrei, ca un bulevard interior, un inel al Bucureștiului”, a declarat Grindeanu.

În plus, ministrul Transporturilor a subliniat importanța finalizării lucrărilor la Varianta de Ocolire a Capitalei (A0), varianta sudică, care va diminua considerabil traficul din București.

sorin grindeanu firea
SURSA FOTO: Facebook – PSD

Încă 13 kilometri din Autostrada de Centură a Capitalei sunt gata

Săptămâna trecută Sorin Grindeanu anunțat că încă 13 kilometri din Autostrada de Centură a Capitalei A0 Sud au fost deschiși circulației. Această extindere aduce la 23,3 kilometri lungimea totală a autostrăzii pe care se poate circula, ceea ce reprezintă aproximativ jumătate din lungimea totală a semi-inelului sudic al A0.

Cu această deschidere, se realizează legături la profil de autostradă între intersecțiile cu DN6, DN5 și DN4.

În luna iulie, cel mai târziu, lucrările se vor finaliza și pe ceilalți aproximativ 10 km ai Lotului 1 (Glina – Vidra), ceea ce va permite asigurarea conexiunii cu Autostrada Soarelui (A2), preciza Sorin Grindeanu.

Lotul 1 și Lotul 2 sunt construite de aceeași firmă, turcii de la Alsim Alarko, care aveau termenele oficiale de 12 luni proiectare și 30 de luni garanție.