Cele două proiecte, care au o durată de implementare până la sfârşitul anului 2015, vizează construcţia magistralelor de metrou M4 şi M5, precum şi a tronsonului de autostradă Sebeş – Turda, în Programul Operaţional Sectorial de Transport (POS-T), cu susţinere financiară din fonduri structurale.
În urma discuţiilor purtate de ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, pe 25 aprilie 2013, la Bruxelles, în vederea includerii acestor proiecte în POS – T, Comisia Europeană a aprobat modificările solicitate de către partea română, ceea ce înseamnă că Ministerul Transporturilor va putea deconta din bugetul Uniunii Europene, contribuţia de 85% din fonduri structurale.
În prezent sunt în pregătire documentaţiile tehnico-economice, urmând ca, până în luna septembrie 2013, să fie tran smise cererile de finanţare şi de rambursare a cheltuielilor. ”În urma concretizării acordului comunitar, Ministerul Transporturilor  are astăzi asigurată sursa de finanţare pentru demararea obiectivelor de investiţii de importanţă strategică pentru România, magistralele de metrou M4 şi M5 şi tronsonul de autostradă Sebeş – Turda”, a declarat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
Guvernul a adoptat în data 27 martie 2013 o Ordonanţă de urgenţă care va permite deblocarea unei sume de 104 milioane de lei pentru continuarea lucrărilor de construcţie la Magistrala 5 a metroului bucureştean.

Te-ar putea interesa și: