Ei bine, un grup de parlamentari propun acum o modificare legislativă care să împiedice aceste practici înșelătoare. 
Mai exact, toți cei care doresc să vândă un vehicul de ocazie vor trebui să completeze pe propria răspundere, în cartea mașinii sau într-un document separat, numărul real de kilometri parcurși de acel vehicul. În cazul în care datele se dovedesc ulterior altele decât cele reale, comerciantul (persoană fizică sau juridică) poate fi acuzat de fals în documente și riscă închisoarea.
Cât se poate de utilă având în vedere avalanșa de mașini second-hand vândute în acest an în România și practicile unor „samsari” de a păcăli clienții prin reducerea numărului de kilometri pentru a obține sume mai mari de bani, măsura propusă ar putea fi trimisă către Parlament în această toamnă.

O piață mare și foarte profitabilă

Piața mașinilor second-hand din import a avut un prim semestru extrem de bun în România, avansul fiind de 86%, până la 253.000 de mașini. În același timp, înmatriculările de mașini second-hand pe plan intern (reînmatriculări) au urcat cu 130%, în două dintre cele șase luni ale primului semestru depășindu-se 50.000 de unități. În anii anteriori, pragul de circa 20.000 de unități / lună era atins foarte rar. Deși nu există încă date certe legate de vechimea tuturor mașinilor de ocazie înmatriculate în acest an, portalul pe Autovit.ro anunță că 26% sunt din perioada 2012 – 2014, iar 25% din 2008 – 2011. Doar 16% dintre anunțuri sunt pentru autoturisme fabricate în anii 2015 – 2017. Dacă datele privind anul de fabricație sunt mai greu de falsificat, cele referitoare la kilometraj pot fi foarte ușor modificate, fie prin intervenții la nivelul computerului de bord, fie prin operațiuni mecanice. Acestea pot fi descoperite doar după o vizită la un service care deține echipamentele necesare sau prin solicitarea de date privind istoricul vehiculului. Este important de menționat că multe mașini cu vechimi mai mici de patru – cinci ani pot avea înregistrați sute de mii de kilometri din cauza utilizării de către firme de taxi, școli de șoferi sau companii de transport. Prin urmare, o vechime redusă nu înseamnă, neapărat, și un număr de kilometri care să recomande achiziția.