Câştigul H&M, al doilea retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial, a fost afectat şi de aprecierea semnificativă a coroanei suedeze în raport cu alte valute.

Vânzările H&M în Asia au rămas solide iar noul magazin online lansat în ianuarie a înregistrat succes, a anunţat compania suedeză.

Anul acesta H&M va deschide aproximativ 325 noi magazine. La 28 februarie 2013, numărul magazinelor H&M era de 2.818, faţă de 2.491 la 29 februarie 2012.

Cea mai importantă extindere a H&M va avea loc pe pieţele din China şi SUA. Pentru acest an compania vrea să-şi deschidă magazine în Chile, Estonia, Lituania, Indonezia şi Serbia.

Grupul suedez a anunţat recent că vânzările au crescut cu 2% în perioada decembrie 2012-februarie 2013. Vânzările H&M au urcat la la 28,4 miliarde de coroane suedeze (2,91 miliarde de lire sterline), de la 27,83 miliarde de coroane suedeze în perioada decembrie 2011-februarie 2012. Analiştii estimau vânzări de 29,20 miliarde de coroane.

Pe ansamblul anului 2012 câştigurile companiei suedeze au urcat la 22,3 miliarde de coroane, de la 20,9 miliarde de coroane. Primele magazine H&M din România a fost inaugurate în primăvara anului 2011.

Compania H&M Hennes&Mauritz AB (H&M) a fost înfiinţată în 1947, în Västerås, Suedia. Grupul H&M are peste 100.000 de angajaţi. H&M este unul dintre cei mai mari retaileri de îmbrăcăminte din lume, cu peste 2.800 de magazine în 48 de ţări.
Sursa: Agerpres