“Henkel a început foarte bine anul fiscal, în ciuda contextului dificil şi a volatilităţii pieţelor. Am realizat o solidă creştere organică a vânzărilor şi ne-am îmbunătăţit considerabil profitabilitatea”, declară Kasper Rorsted, CEO Henkel.

În ceea ce priveşte întregul an fiscal 2012, Rorsted se aşteaptă ca “şi în continuare pieţele pe care activăm să fie volatile, marcate de incertitudini. Din acest motiv, vom continua să ne adaptăm structurile şi procesele pentru a putea fi mai rapizi şi mai flexibili decât competitorii noştri.” Obiectivele pentru 2012 vizează o creştere organică a vânzărilor între 3 şi 5 procente.

Vânzările Henkel în primul trimestru din 2012 au atins valoarea de 4.008 milioane euro, o creştere cu 4.8 procente comparativ cu perioada similară a anului trecut. Organic, după luarea în considerare a impactului cursului valutar şi a achiziţiilor/vânzărilor, vânzările au crescut cu 4.7 procente, o creştere solidă comparativ cu perioada anterioară.

Profitul operaţional ajustat a crescut cu 16.6 procente, de la 473 milioane euro la 551 milioane euro, iar indicatorul ajustat return on sales (EBIT margin) a crescut semnificativ cu 1.3 puncte procentuale, de la 12.4 procente la 13.7 procente. Câştigul per acţiune preferenţială (EPS) a crescut de la 0.66 euro la 0.86 euro. Valoarea ajustată a fost de 0.87 euro comparativ cu 0.73 euro în trimestrul I, 2011.