Profitul operaţional a urcat la 3,75 miliarde de euro în perioada aprilie-iunie 2017, de la 3,26 miliarde de euro în urmă cu un an, în timp ce analiştii se aşteptau la 3,9 miliarde de euro. Vânzările au crescut în trimestrul doi din 2017 cu 6,5%, la nivelul record de 41,2 miliarde de euro. 

„Am înregistrat rezultate excelente în trimestrul doi din 2017. Strategia noastră a avut efect. Ne-am stabilit ţinte ambiţioase şi le vom atinge – în privinţa vânzărilor şi profitabilităţii”, a afirmat directorul general Dieter Zetsche. 

Pe plan global, Daimler a vândut 822.500 de maşini şi vehicule comerciale uşoare în perioada aprilie-iunie 2017, în creştere cu 8% faţă de trimestrul doi din 2016, ceea ce reprezintă un nou record. Brandurile Mercedes-Benz şi Smart au raportat un avans record al livrărilor, de 9%, la 595.200 vehicule. Divizia de camioane a Daimler Trucks a vândut 116.400 de unităţi, în creştere cu 8%. 

Profitul net a crescut uşor în trimestrul doi din 2017, la 2,50 miliarde de euro, de la 2,45 miliarde de euro în perioada similară din 2016. La 30 iunie 2017, grupul Daimler avea pe plan global 290.867 de angajaţi, din care cei mai mulţi, 174.909, în Germania, 23.705 în SUA şi 3.944 în China. 

Astăzi are loc o reuniune a Consiliului de Supraveghere al Daimler AG, după ce Comisia Europeană a confirmat că autorităţile UE de reglementare antitrust investighează acuzaţiile privind un cartel înfiinţat de producătorii auto germani. „Comisia Europeană şi autoritatea germană de reglementare a concurenţei (Bundeskartellamt) au primit informaţii pe acest subiect, care este în prezent analizat de CE. În acest stadiu, este prematur să facem speculaţii suplimentare”, se arată într-un comunicat al forului comunitar. 

Conform Agerpres, vineri, revista Der Spiegel anunţa că este posibil ca producătorii auto germani Volkswagen, BMW, Audi şi Porsche să fi conspirat pentru stabilirea preţurilor sistemelor de tratare a emisiilor diesel şi ale altor componente ale vehiculelor folosind comitetele din industria auto. Presat de liderii de sindicat, preşedintele grupului Volkswagen AG, Hans Dieter Poetsch, a convocat miercuri o reuniune extraordinară a Consiliului de Supraveghere pentru a discuta acuzaţiile referitoare la existenţa unui cartel în industria auto germană. De asemenea, oficialii BMW au negat informaţiile din presă conform cărora sistemele de tratare a emisiilor la vehiculele sale nu funcţionează eficient şi s-ar fi înţeles cu Daimler şi Volkswagen pentru stabilirea preţurilor şi designului acestor sisteme.

Angajaţii Daimler AG sunt „oripilaţi şi supăraţi” de acuzaţiile anunţate săptămâna trecută „şi cu siguranţă vor trebui să existe consecinţe dacă acestea se confirmă”, a afirmat Michael Brecht, reprezentantul angajaților în comitetul de supraveghere al Daimler. Săptămâna trecută, Daimler AG a anunţat că va rechema la service în mod voluntar trei milioane vehicule din Europa care încalcă standardele privind emisiile. 

„Dezbaterea publică privind motoarele diesel a creat incertitudine. Prin urmare, am decis măsuri suplimentare pentru a reasigura şoferii acestor vehicule şi pentru a întări încrederea în tehnologia diesel”, a afirmat directorul general al grupului german, Dieter Zetsche. Acesta a anunţat că au fost aprobat măsuri de reducere a poluării provocate de motoarele diesel în Europa, inclusiv o investiţie de 220 de milioane de euro pentru a moderniza peste trei milioane de vehicule Mercedes-Benz echipate cu motoare diesel. „Compania va investi aproximativ 220 de milioane de euro. Rechemările vor fi gratuite pentru clienţi. Implementarea măsurilor va începe în următoarele săptămâni”, se arată într-un comunicat al grupului german. 

În România, Daimler are două unităţi de producţie, în Cugir şi Sebeş.