În perioada octombrie-decembrie 2010, compania suedeză a obţinut un profit net de 677 milioane de coroane suedeze (106 milioane de dolari), faţă de 664 milioane de coroane suedeze în perioada similară din 2009.
Vânzările în ultimul trimestru din 2010 au scăzut la 27,6 miliarde de coroane, de la 28,2 miliarde de coroane în perioada similară din 2009, în special din cauza ratelor de schimb valutar nefavorabile.
În 2010, Electrolux a înregistrat un profit de aproape 4 miliarde de coroane, în creştere faţă de 2,6 miliarde de coroane în 2009, datorită cheltuielilor mai scăzute.
Directorul general Keith McLoughlin a avertizat că în 2011 costul materiilor prime va creşte între 1,5 şi 2 miliarde de coroane faţă de anul anterior. Pentru a contracara această evoluţie, McLoughlin a anunţat că Electrolux intenţionează efectueze o creştere generală a propriilor preţuri în America de Nord iar în Europa creşterea va fi mai selectivă.
Electrolux a închis anul trecut unele fabrici din Europa Occidentală şi a relocat producţia în Est pentru a reduce costurile, din cauza efectelor recesiunii şi a creşterii preţurilor materiilor prime.
Electrolux este prezent în România din 1995 şi este reprezentat local de divizia de vânzări şi marketing în Bucureşti, precum şi de fabrica de aragazuri la Satu Mare, din care deţine 99,52 la sută din acţiuni.
La fabrica Electrolux din Satu Mare este realizată majoritatea producţiei de aragazuri Zanussi din Europa. Piaţa de desfacere este foarte variată, iar producţia se realizează atât pentru piaţa românească cât şi pentru pieţe străine ca Rusia, ţările balcanice, statele baltice, Israel, Finlanda, Suedia şi Norvegia. Până în prezent, grupul suedez a investit peste 31 milioane euro în dezvoltarea fabricii din Satu Mare.
SURSA: Agerpres

Te-ar putea interesa și: