În ceea ce priveşte trimestrul patru al anului trecut, profitul net a crescut cu 17%, până la 3,8 miliarde de dolari, iar cifra de afaceri a crescut şi ea cu 17%, până la 16,9 miliarde de dolari.

Directorii Google au subliniat că, în ultimele trei luni ale anului, compania a beneficiat de pe urma unei cereri puternice din partea comercianţilor, dar şi a cererii pentru mesaje publicitare online pe pieţele internaţionale.

'În sezonul sărbătorilor, un lucru a fost foarte clar: Internetul a devenit cu adevărat noua vitrină pentru cumpărăturile de sărbători', a declarat directorul de operaţiuni de la Google, Nikesh Arora.

Google a precizat că numărul de click-uri pe mesajele publicitare de pe site-urile Google a crescut cu 31% în ritm anual în trimestrul patru, însă preţul mediu per click (plătit de companii către Google) a scăzut cu 11%. În ultima vreme, veniturile din publicitate – principala sursă de venituri pentru Google – au început să fie supuse la presiuni, pentru că din ce în ce mai mulţi consumatori accesează serviciile online via smartphone-uri sau tablete, unde tarifele pentru publicitate sunt mai mici decât cele pentru PC-uri.

Pe lângă publicitate, Google vinde şi conţinut şi aplicaţii mobile prin magazinul său online Google Play, precum şi o serie de echipamente hardware, cum ar fi ordinatoare Chromebook sau smartphone-uri şi tablete Nexus.

În schimb, zilele trecute Google a fost nevoit să-şi recunoască eşecul în relansarea producătorului de telefoane mobile Motorola, care, în ultimul trimestru al anului trecut, a înregistrat pierderi de 384 milioane de dolari.

La doi ani după ce a plătit peste 12 miliarde de dolari pentru Motorola, Google a anunţat, miercuri, că va vinde această divizie grupului chinez Lenovo pentru 2,91 miliarde de dolari.

Sursa: Agerpres