Profitul net al L’Oreal, cel mai mare producător de cosmetice la nivel mondial, a scăzut cu 8% în 2009, la 1,79 miliarde de euro, iar vânzările s-au redus cu 0,4%, la 17,5 miliarde de euro, ambele rezultate fiind sub estimările analiştilor.

Profitul operaţional s-a redus cu 5,4%, la 2,58 miliarde de euro.

Declinul profitabilităţii a avut loc pe toate pieţele, fiind determinat de scăderea cererii pentru farduri şi parfumuri.

În urma informaţiilor, acţiunile L’Oreal au scăzut cu 6,3% la bursa din Paris, înregistrând cel mai amplu declin pe parcursul unei şedinţe de tranzacţionare în mai mult de un an.

În trimestrul patru, vânzările au coborât cu 3,5%, la 4,47 miliarde euro, cererea din SUA şi Europa fiind afectată de recesiune, întrucât consumatorii au preferat produse mai ieftine.

Pentru 2010, compania franceză anticipează că va realiza performanţe peste nivelul pieţei.

SURSA: Mediafax