Producătorul german de medicamente Bayer a anunţat o scădere cu 10% a profitului în cel de-al treilea trimestru al anului şi cu peste 25% la nouă luni.

Profitul net al companiei a ajuns la 249 milioane de euro în al treilea trimestru din acest an, de la 277 milioane de euru în perioada similară a anului trecut. În acelaşi timp vânzările Bayer au coborât cu 7 procente, la 7,39 miliarde de euro, faţă de 8 miliarde de euro în 2008.

În primele nouă luni, profitul companiei a scăzut cu 25,4%, la 1,2 miliarde euro, de la 1,6 miliarde euro în aceeaşi perioadă din 2008. Veniturile s-au diminuat şi ele cu 6,8%, la 23,29 miliarde euro.

Grupul german anticipează că va limita scăderea profitului net excluzând impactul factorilor excepţionali la 5% în acest an, prognoză bazată pe viziunea companiei că economia mondială a depăşit „pragul de jos” al recesiunii.

Cu toate acestea Bayer a confirmat estimările pentru acest an, datorită performanţelor bune ale diviziei de mase plastice, deşi CropScience, compania de produse chimice, are dificultăţi severe pe piaţa pesticidelor. Astfel, pentru 2009, Bayer mizează pe vânzări de 31 – 32 miliarde de euro.