Rafturile marcate cu negru și alb semnalizează unde se află cele mai bune prețuri. “Produsele sunt extrem de ieftine în această săptămână, unele dintre ele se vând la doar 30% din preț, altele la 80%. Pe 13 februarie, toate magazinele rețelei se închid”, spune  Pawel Musial, directorul general al Profi Rom Food.

În ultimele zile s-a tot discutat despre motivul care a determinat magazinele să adopte o mișcare atât de radicalaă. “Deocamdată nu avem nimic de declarat în afară de faptul că ne sfătuim clienții să se bucure de aceasta ocazie cât încă mai pot!”, se limitează să comenteze Pawel Musial.

Neoficial, reţeaua de magazine de tip discount cumpărată în urmă cu trei ani de fondul de investiţii Enterprise Investors pregătește o repoziționare pe piață – de la discounter vrea să se poziționeze ca reţea de supermarketuri. Magazinele vor fi redeschise pe 14 februarie.

Profi va număra – dacă planul companiei se va realiza – 133 de magazine, la sfarșitul acestui an. Valoarea investițiilor bugetate depășește 15 milioane de euro. Retailerul, care în 2011 a deschis 26 de magazine, vizează pentru expansiune inclusiv oraşele cu 10.000 locuitori. În prezent, Profi operează 108 magazine.

O altă direcţie a dezvoltării companiei este legată de mărcile proprii; acestea aduc deja 17,9% din vânzări. ”Evoluția marcilor proprii va depinde de cea a pieței si estimam că și clienții noștri le vor dori în mai mare măsură datorită faptului că oferă calitate bună la prețuri de asemenea bune; de aceea vom lista noi produse, depășind procentul actual”, anunță Pawel Musial, directorul general al Profi Rom Food.    

Profi – cu afaceri de aprox. 155  mil. euro în 2011 -, este este al treilea cel mai extins lanţ de magazine de tip discount, după Lidl (134) și Penny Market (128).