Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Produsele pentru care românii sunt dispuşi să plătească mai mult. Se înmulţesc cei care le vor

Autor: | | 0 Comentarii | 660 Vizualizari

Mai mult de trei sferturi dintre românii care aleg, cu precădere, produsele ”Fabricat în România” ar fi dispuși să plătească cu 30% în plus, în medie, pentru acestea, arată arată cel mai recent studiu în domeniul retailului realizat de Mkor Consulting în luna octombrie.

Când vine vorba despre produsele alimentare, de îngrijire personală şi de curăţenie, consumatorii români pun calitatea şi siguranţa pe primul loc. Doi din trei români aleg produsele de consum care le oferă cel mai bun raport calitate-preţ, iar pentru 51% calitatea este mai importantă decât preţul. În plus, înainte de a decide să cumpere un articol, jumătate dintre consumatori se asigură că produsele conţin ingrediente sigure şi de calitate.

Produsele autohtone răspund nevoilor consumatorilor români, bucurându-se de o mare apreciere în rândul acestora. Aproape toţi consumatorii români includ în coşul lor lunar de cumpărături produse alimentare, de curăţenie şi de îngrijire personală româneşti.

Mai mult, 80% dintre ei caută în mod special produsele autohtone când merg la cumpărături, fie alegându-le de pe rafturi în locul celor străine, ori de câte ori au ocazia (51%), fie alegând anumite magazine, tocmai pentru că oferta acestora include produse româneşti (29%).

De ce ar plăti în plus

În primul rând pentru că iubesc România şi în felul acesta simt că pot contribui la bunăstarea ei. 47% dintre ei cred că aşa pot susţine companiile româneşti şi 37% vor să ajute micii întreprinzători, cumpărându-le produsele.

În plus, produsele autohtone se bucură de o apreciere mai mare în rândul consumatorilor: 43% cred că sunt superioare din punct de vedere calitativ, iar 39% le consideră mai naturale comparativ cu cele din import.

”Deşi se bucură de o foarte mare apreciere în rândul consumatorilor, produsele româneşti nu se bucură de o promovare pe măsură.”, afirmă Luiza Coneac, Research Manager MKOR Consulting. 47% dintre consumatorii de produse româneşti consideră că acestea sunt doar în mică măsură promovate ca „Fabricat în Romania”.

Doar 4% dintre români spun că ar alege produsele de import în locul celor autohtone. Însă chiar şi aceştia o fac mai ales pentru că nu găsesc rapid, la îndemână, produse româneşti (24% dintre cei care aleg produse străine), nu au suficientă încredere sau nu sunt informaţi despre calitatea produselor locale (22%) ori pur şi simplu nu ştiu care sunt produsele româneşti pentru că nu sunt suficient promovate (17%).

Studiul „Preferinţa pentru produse româneşti” a fost realizat de MKOR Consulting în perioada septembrie-octombrie 2018, pe un eşantion de 1.067 respondenţi cu vârste cuprinse între 18-54 ani, reprezentativ naţional pe criterii de gen, vârstă şi distribuţie regională. Nivelul de încredere este de 95%, cu o marjă de eroare de 3%.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.