Făina fără gluten (mei, hrişcă, migdale, porumb, quinoa, orez, năut, mixuri), laptele, ciocolata şi pudrele vegetale, dulciurile, sosurile şi cremele fără zahăr sau fără gluten, îndulcitorii şi fructele uscate sunt unele dintre cele mai căutate produse dietetice acestă perioadă, iar acest tip de produse reprezintă peste 30% din vânzările magazinului online, în preajma Sărbătorilor. 

Cei cu un regim special de alimentaţie, care suferă de o anumită afecţiune, intoleranţă, alergie sau, pur şi simplu, au adoptat un stil de viaţă mai sănătos, cheltuiesc, în medie, în acestă perioadă între 300 şi 500 lei pentru produsele speciale de alimentaţie, coşul de cumpărături crescând, în medie, cu până la 30% faţă de celelalte perioade ale anului, precizează un comunicat al retailerului online. 

Conform retailerului online, numărul persoanelor diagnosticate cu celiachie sau a celor care urmează o dietă fără gluten este în creştere cu 5-10% de la un an la altul, fiind urmat îndeaproape de persoanele care suferă de alte afecţiuni metabolice. 

‘Pe lângă persoanele care au anumite afecţiuni şi sunt, mai mult sau mai puţin, constrânse să adopte o anumită dietă impusă de această afecţiune, este îmbucurător că de la un an la altul am observat o creştere şi o diversificare a cererii şi pe segmentul produselor vegetale, vegane şi bio, peste 20% dintre clienţii AlimenteSpeciale.ro fiind exclusiv persoane interesate de o dietă mai sănătoasă, care încearcă să evite sau să reducă consumul de carne, lactate, sare albă iodată, gluten, zahăr sau făină albă’, a explicat Maria Martac, nutriţionist şi reprezentant al magazinului online AlimenteSpeciale.ro. 

Lansat în 2012, magazinul pune la dispoziţia clienţilor o gamă de peste 6.000 de produse, printre acestea numărându-se atât alimente şi aparate cu indicaţie clară pentru diverse afecţiuni medicale (diabet, boala celiacă, intoleranţa la lactoză, malnutriţie, fenilcetonurie), cât şi paste, amestecuri de făină, seminţe, batoane, uleiuri, ceaiuri, condimente, suplimente energetice şi nutritive adresate publicului larg.

AGERPRES