Grupul german BMW intenţionează să creeze până la 6.000 de noi locuri de muncă anul viitor, pentru a se pregăti pentru cererea în creştere pentru vehiculele sale electrice, a declarat directorul executiv al producătorului auto cotidianului Muenchner Merkur, transmite Reuters.

BMW este pe un drum foarte bun pentru transformare și are fabricile pregătite pentru mobilitatea electrică, a declarat Oliver Zipse într-un interviu publicat miercuri. „De aceea ne vom mări forța de muncă cu până la cinci procente anul viitor”.

Țintă de vânzări pentru 2025

Producătorul german a vândut până acum peste un milion de vehicule electrice – inclusiv vehicule pur electrice și hibride – și intenționează să atingă cifra de două milioane de vehicule pur electrice până în 2025. Aproximativ 70% dintre vehiculele electrice vândute până acum au fost modele hibride, a spus recent Pieter Nota, membru în consiliul de administrație al grupului, adăugând că în opinia companiei, modelele hibride vor continua să joace un rol important, în special pentru clienții care nu au acces ușor la infrastructură de încărcare.

Zipse a spus că cererea de vehicule electrice este foarte mare. „Modelul I4 este epuizat de luni de zile, la fel ca și modelul iX”. i4 este o mașină compactă electrică, iar iX este un SUV crossover de lux electric de dimensiuni medii. Anul viitor, BMW plănuiește să introducă o versiune electrică a sedanului său de lux Seria 7. „Nu va fi altă situație aici”, a spus Zipse.

Producătorul auto urmărește ca cel puțin 50% din vânzările globale să fie complet electrice până în 2030, dar a avertizat că lipsa infrastructurii de încărcare a fost o barieră majoră în calea adoptării mai rapide de către consumatori a vehiculelor electrice.

Criza de cipuri

Având în vedere investițiile în curs ale producătorilor de semiconductori, deficitul de semiconductori ar trebui să se termine într-un an, a spus CEO-ul. „Mă aștept ca până la sfârșitul anului viitor să vedem o situație în mare măsură normală”.

Recent, BMW a semnat un acord cu producătorul de microcipuri INOVA Semiconductors din Munchen și cu fabrica din SUA GlobalFoundries pentru a furniza producătorului de automobile câteva milioane de semiconductori pe an. Aceștia vor fi mai întâi folosiți pentru modelul BMW iX și apoi pentru celelalte modele. De asemenea, grupul german a semnat recent un acord cu Qualcomm pentru a folosi cipurile producătorului american în sistemele sale de asistență pentru șofer și self driving.