Guvernul a adoptat săptămâna trecută o ordonanţă de urgenţă prin care reorganizează CNADNR şi înfiinţează Compania Naţională de Investiţii Rutiere SA (CNIR), o companie distinctă pentru gestionarea infrastructurii rutiere.

CNADNR îşi va schimba denumirea în CNAIR – Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi va avea ca obiect principal întreţinerea, repararea, administrarea şi exploatarea autostrăzilor, drumurilor, variantelor ocolitoare şi altor elemente de infrastructură rutieră.

Asociaţia patronală susţine că această modificare va genera întârzieri în implementarea proiectelor de infrastructură, atât a celor aflate în derulare, care deja înregistrează termene de finalizare depăşite, cât şi a celor viitoare datorită unor viitoare proceduri greoaie de gestionare a responsabilităţilor celor două companii.

Producătorii de materiale de construcţii consideră că se va îngreuna şi procesul de accesare a fondurilor europene, cu riscuri cu implicatii majore în scăderea ratei de atragere a acestora.

În plus, aceştia evidenţiază faptul că structura de personal şi cheltuielile salariale va creşte datorită dublării unor compartimente/departamente care s-ar regăsi în cele două entităţi noi (personal, financiar, juridic).