"Investigaţia are ca obiect un posibil abuz de poziţie dominantă al SC Pro TV SA, manifestat prin modul prin care îşi comercializează canalele de televiziune începând cu luna iulie 2013, mai precis de la data emiterii Ofertei Generale a Pro TV pentru retransmiterea serviciilor de programe audiovizuale şi radio", se arată în comunicatul Consiliului.

Investigaţia a fost declanşată ca urmare a unei plângeri.

Consiliul Concurenţei a efectuat o inspecţie inopinată la sediul SC Pro TV SA. Documentele ridicate în cadrul acestei inspecţii se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice investigaţiei.

"Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă preliminară în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial. Efectuarea acestor inspecţii nu reprezintă o antepronunţare a Consiliului Concurenţei nici în ceea ce priveşte vinovăţia întreprinderii investigate şi nici în ceea ce priveşte rezultatul final al investigaţiei declanşate", menţionează comunicatul citat.

Investigatia Consiliului Concurentei a inceput in urma cu doua luni si se refera la aplicarea unor discounturi disproportionate pentru retransmiterea postului Pro TV la cablisti, a explicat, sambata, Bogdan Chiritoiu, presedintele institutiei.

Amenda poate atinge 4% din cifra de afaceri

O astfel de investigatie dureaza circa 12 luni, iar sanctiunile, conform legislatiei, pot fi de maximum 10% din cifra de afaceri a companiei.

Conform presedintelui Consiliului Concurentei, in cazul in care se va ajunge la sanctionarea companiei, amenda poate fi intre 2 si 4 la suta.

Plangerea a venit de la un cablist, care acuza ca Pro TV ar acorda reduceri disproportionate in functie de numarul de abonati, a mai spus Chiritoiu, fara sa mentioneze numele companiei.

Te-ar putea interesa și: