in cadrul festivalului Mediafest, desfasurat i luna august, fusese anuntata lansarea canalului Pro Sport TV la mijlocului lunii octombrie. Socoteala din vara nu s-a potrivit cu cea din toamna. Trustul Mediapro a anuntat ca primul post de televiziune dedicat i exclusivitate sportului va primi botezul focului la iceputul anului viitor. O explicatie a acestei aminari ne-a oferit-o Costi Mocanu, directorul executiv al postului: „Nu am reusit sa realizam integral programul de lansare, pentru ca o serie de vedete sportive cu care convenisem sa fie prezente la inaugurare au declinat invitatiile noastre.” Cum vedetele-surpriza nu ne-au fost dezvaluite, nu putem decit sa intuim ca sunt i joc nume mari ale sportului mondial. Un comunicat Mediapro sustine ca nu itimplator lansarea noului canal va avea loc la iceput de an, o data cu debutul calendarului noului an sportiv. „in al doilea rind – si cel mai important – lansarea noului post de televiziune va constitui ea isasi o surpriza de proportii prin aducerea unor personalitati de senzatie din sportul mondial, implicate direct i evenimentele ce urmeaza sa fie transmise de acest post”, se arata printre altele i comunicatul amintit. Dar asta nu este totul.
Costi Mocanu mai spune ca i luarea deciziei de aminare a lansarii a cintarit mult si faptul ca turul campionatului national de fotbal se idreapta spre final, astfel icit ar mai fi ramas foarte putine meciuri de difuzat la ora aparitiei noului post. Totusi, principala competitie fotbalistica interna s-ar putea prelungi pina la iceputul lunii decembrie, daca vremea si Liga Profesionista o vor permite.
Fox Rominia nu se grabeste
Ce se va itimpla cu marile derby-uri din campionatele Spaniei, Angliei si Italiei pentru care Pro Sport Group a achizitionat deja drepturile de televiziune? Costi Mocanu avanseaza o solutie: „Partidele de grad zero vor fi difuzate la ProTV sau la Acasa TV.”
Intrind i zona speculatiilor, lansarea a fost aminata si datorita „calendarului” icarcat din acest sezon. Deja a iceput campania electorala, eveniment care „pirjoleste” atentia mass-media si a publicului. Dupa electorale, Mediapro va sarbatori, asa cum ne-a obisnuit, ziua de nastere a ProTV. Dupa aceasta sarbatoare vor fi finalizate pregatirile pentru Revelion. Asadar, un program foarte icarcat pentru cei din Mediapro. Lansarea postului Pro Sport TV i aceasta perioada ar fi necesitat alocarea suplimentara de resurse umane si financiare. Cu alte cuvinte, aminarea pare a fi o masura manageriala foarte sanatoasa.
in ceea ce-l priveste pe Fox Rominia, se pare ca si aici termenul vehiculat i presa, luna decembrie, nu va fi respectat. „Vrem ca totul sa iasa foarte bine, asa ca nu ne grabim. N-am abandonat ideea de a emite ica de la sfirsitul acestui an, dar ceea ce conteaza cel mai mult e sa facem o treaba excelenta, ne-a declarat jurnalistul Eugen Ovidiu Chirovici, singurul reprezentant, Fox Rominia abilitat sa faca declaratii oficiale pe aceasta tema. in prezent, au fost cooptati doar oamenii de creatie si de publicitate, urmind ca la momentul oportun sa fie formata si echipa tehnica si cea a vedetelor”.
Surpriza lunii octombrie vine de la Tele 7 abc. Dupa ani de zile i care nu s-a itimplat nimic bun i aceasta televiziune, la sfirsitul saptaminii trecute, actionarii majoritari ai postului, i frunte cu Marcel Avram, au anuntat asocierea cu Kolal Communication B.V., o firma israeliana cu sediul i Olanda. Presedintele noului consiliu de administratie este Liviu Wylli Mandler, cel care conduce si Banca Dacia Felix. Paul Opris, fostul director executiv al postului, este doar membru i consiliul de administratie. Kolal Communication B.V. este partea grupului Robinson, actionar si la Banca Dacia Felix.
Daca cele trei proiecte, considerind mutarea de la Tele 7 abc un proiect, se vor concretiza mai devreme sau mai tirziu, ele vor anima o piata de televiziune dominata de „baronii” Pro TV si Antena 1.    
Razboiul televiziunilor s-a mutat i strada
De anul trecut, bucurestenii au fost obisnuiti sa vada i centrul orasului lor citeva „cuburi” publicitare, ale caror eroi erau vedete de la ProTV.
in toamna acestui an, povestea s-a repetat si, cu exceptia Andreei Esca, vedetele televiziunii din bd. Pache Protopopescu, adica Mihaela Radulescu, Florin Calinescu, Cristi Tabara si cei doi de la „Vacanta Mare” au revenit i spatii bine alese i Piata Universitatii (i fata Teatrului National), i Piata Revolutiei si i fata Casei Presei Libere.
Brusc, acum aproape doua saptamini, panourile publicitare ale ProTV au disparut. „Vinovata” este conducerea postului rival, Antena 1, care a avut si ea initiativa de a-si face publicitate i mod similar, adaugind isa si ceva pe deasupra. Amplasarea panourilor sale s-a facut exact linga cele de la ProTV. si cum cele ale Antenei erau mult mai mari, ProTV „a anticipat” situatia delicata, drept pentru care a preferat sa si le dea jos si eventual sa-si caute alte locuri favorabile publicitatii stradale.
80 de metri patrati i plus pentru Antena 1
Surse bine informate spun ca Adrian Sirbu, directorul general al Mediapro, i-ar fi batut binisor obrazul primarului general al Capitalei, Traian Basescu, pentru decizia sa de a le da si celor de la Antena 1 „unda verde” pentru aceleasi perimetre. Raspunsul primit ar fi fost unul pe masura: „L?i-am dat tie, le-am dat si lor. Unde vezi vreo problema?”
De regula, taxa care trebuie platita primariei pentru o asemenea „investitie” e de peste trei milioane de lei pe luna, contractul fiind icheiat pe 30 de zile, cu drept de prelungire pentru alte 30 de zile.
De remarcat ca panourile celor de la Antena, cu o suprafata de 80 de metri patrati, mult mai mari decit ale rivalilor de la ProTV, au fost realizate i Cehia si aduse cu un avion-cargou. in total, o asemenea itreprindere a scos din conturile Antenei 1 citeva zeci de mii de dolari. Mircea Radu, Marius Tuca, Vlad Petreanu si cuplul de stiristi Mona Nicolici si Radu Cosarca se desfasoara acum pe panourile din fata Teatrului National si din Piata Presei Libere. De aceasta data, Antena 1 a luat fata ProTV.