Docbook, prima și cea mai mare platformă digitală pentru programări și consultații medicale din România, anunță creșteri substanțiale în numărul programărilor făcute de români, conform unui comunicat.

O schimbare semnificativă în comportamentul utilizatorilor

Comparativ cu anul 2019, statisticile Docbook arată o schimbare semnificativă în comportamentul utilizatorilor și creșteri solide în privința numărului de programări online. Specialitățile care înregistrează cea mai mare creștere a interesului pacienților sunt: cardiologie (+12%), ginecologie (+19%), neurologie (+15%). Cea mai spectaculoasă creștere, de 76%, se înregistrează la programările pentru consultațiile psihologice, conform unui comunicat.

Doar în luna septembrie, prin intermediul platformei digitale au fost înregistrate nu mai puțin de 10,000 de programări, în contextul în care numărul total de programări realizate în primele 9 luni din 2020 este de peste 67,000. Ca urmare a interesului tot mai mare al românilor față de tehnologie și pe plan medical, reprezentanții Docbook estimează că până la finalul anului vor fi realizate aproximativ 100.000 de programări online.

O altă soluție modernă tot mai populară este telemedicina. În locul consultațiilor medicale clasice, în care pacientul merge în general la o clinică din proximitatea casei, având acces la un număr limitat de doctori, tot mai mulți români apelează la consultațiile video care le oferă acces de acasă, în condiții de deplină siguranță și fără să se deplaseze, la orice medic, indiferent unde se află acesta. Cele mai populare și căutate consultații medicale video sunt cele realizate la medicii generaliști, dermatologi și respectiv specialiști de medicină internă.

”Pentru a facilita și mai mult accesul la servicii medicale de calitate si accesibile, planurile de dezvoltare includ introducerea din luna octombrie a posibilității de plată cu cardul bancar în rate și fără dobândă pentru toate serviciile și pachetele medicale. Platforma medicală digitală Docbook este în continuă dezvoltare, iar una dintre facilitățile solicitate de români a fost lansarea unor pachete de sănătate cu servicii și beneficii incluse. Ne bucurăm de încrederea utilizatorilor noștri și continuăm să inovăm în acest segment. Siguranța pacienților și a personalului medical, creșterea accesibilității serviciilor medicale sunt principalele argumente care ne motivează să introducem noi funcționalități în beneficiul acestora”, a declarat Cristian Barbu, fondator și Co-CEO Docbook.

În comparație cu programările clasice, unde pacienții sunt nevoiți să se deplaseze până la cabinetul medical sau trebuie să inițieze multiple apeluri în clinică până când obțin confirmarea unei programări, platformele digitale oferă opțiuni mult mai rapide, sigure și simple.

”Ne așteptăm la o creștere accelerată a numărului de români care vor adopta serviciile platformei medicale digitale, mai ales în contextul în care tehnologia joacă un rol tot mai important în viața noastră. Avantajul major al Docbook este că investim continuu în asigurarea unei experiențe memorabile pentru clienți, nu doar printr-un customer journey simplu și intuitiv in platforma digitală, dar si cu propriul call center specializat, care oferă asistență și suport tehnic. Ca atare, în medie, o programare online pe platformă se realizează în mai puțin de 2 minute, în timp ce un apel telefonic în call center este preluat în mai puțin de 20 de secunde”, a declarat Bogdan Rosu, Co-CEO Docbook.