Prin achiziţiile făcute în comerţul online, FiT Distribution îşi consolidează poziţia secundă şi atacă supremaţia deţinută de Asesotf Distribution, cu magazinul online eMag.

Cu toate că şi-a plănuit demult investiţiile în online şi se află în continuare în căutare de achiziţii, Marius Ghenea nu a declarat decât săptămâna trecută că obiectivul său este concurarea poziţiei de numărul unu pe piaţa retailului online IT&C, deţinută de eMag.

Anunţul vine în urma achiziţiei integrale a PC Garage, prin care preşedintele şi unicul acţionar al FiT Distribution realizează cea mai importantă consolidare din piaţa de retail online autohtonă, Ghenea mai deţinând şi retailerul PC Fun. Achiziţia PC Garage face parte din strategia de dezvoltare online în format multi-site a FiT Distribution, strategie marcată deja de alte achiziţii similare în prima parte a anului 2009 (cum a fost ShopIT.ro) sau dezvoltări organice (ca în cazul TOYfun.ro). Ghenea mai deţine şi Floridelux.ro şi Brazidecraciun.ro

Vânzări cumulate de 23 milioane de euro

FiT Distribution era deja al doilea jucător de profil în piaţa e-commerce IT&C din România, chiar înainte de această achiziţie, cu vânzări de circa 15 milioane euro, anul trecut, în timp ce PC Garage a realizat în 2008 o cifră de afaceri de circa opt milioane euro. Totuşi, Marius Ghenea ştie că doar simpla cumulare a vânzărilor şi a bazei de clienţi de la cei doi retaileri nu este suficientă pentru a concura eficient cu eMag.

Consolidarea continuă

Duelul se anunţă interesant, pentru că Iulian Stanciu, directorul general şi unul dintre cei doi acţionari ai Asesoft Distribution, compania care a achiziţionat recent eMag, ridică mănuşa, dar spune că nu se simte, cel puţin deocamdată, ameninţat. „Dimpotrivă, cred că o consolidare este benefică pentru întreaga piaţă, deci şi pentru noi“, afirmă Stanciu.

În opinia acestuia, punctul forte al liderului acestui segment de piaţă este platforma tehnică din spatele eMag „de departe, cea mai bună din piaţă, la ora actuală. Dacă ai servicii bune, marke­tingul făcut de clienţi din gură în gură e mai eficient decât orice publicitate“. Acest lucru este însă la fel de bine ştiut şi de challenger. „Intuiam dinainte şi ne-am convins în timpul procesului de due-dilligence că PC Garage are o platformă excelentă, mai bună decât ce aveam noi. Vom mai investi circa 300.000 de euro, anul viitor, pentru îmbunătăţirea acesteia şi o vom extinde la toate site-urile noastre“, dezvăluie Marius Ghenea unul dintre motivele achiziţiei. Acesta va păstra însă cele două site-uri cu branduri şi marke­ting separat. Pe lista de achiziţii online a lui Ghenea se vor adăuga însă şi alte nume, „cu care sunt în discuţii, dar nu ştiu dacă se va finaliza ceva până la finele anului“.

Platforma tehnică din spatele eMag este de departe cea mai bună din comerţul online autohton.
Iulian Stanciu, director general Asesoft Distribution

Intuiam dinainte şi ne-am convins în timpul procesului de due-dilligence că PC Garage are o platformă excelentă, mai bună decât ce aveam noi.
Marius Ghenea, preşedinte FIT Distribution

30 mil de euro este cifra de afaceri anuală cumulată estimată de Ghenea pentru PCFun şi PC Garage. Anul trecut, eMag a făcut 73,1 mil. euro