Autostrada Sibiu-Pitești. Montarea primelor grinzi pe lotul 2

Autostrada Sibiu-Pitești. Pe tronsonul 2 al autostrăzii Sibiu-Pitești, între Boița și Cornetu, au început să fie așezate primele grinzi masive ce vor susține viaductele pe traseu.

Constructorul turc implicat în proiect a realizat recent montarea primei grinzi, iar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis în direct acest moment pe pagina sa oficială de Facebook.

CNAIR
SURSĂ FOTO: Inquam Photos/Octav Ganea

Caracteristicile tehnice ale grinzilor

Fiecare grindă are o lungime impresionantă de 40 de metri și o greutate în jur de 85 de tone.

Pentru întregul lot de 31 de kilometri, sunt planificate 1050 de grinzi din beton, dintre care aproape jumătate vor fi produse într-o fabrică special amenajată în Sibiu, controlată direct de antreprenorul turc.

În această bază vor fi confecționate și componentele metalice destinate tunelurilor și viaductelor cu suprastructură metalică.

Autostrada Sibiu-Pitești. Complexitatea lucrărilor pe lotul 2

Autostrada Sibiu-Pitești. Lotul 2 este un segment complex al autostrăzii, cuprinzând 7 tuneluri, cel mai lung fiind cel de la Câineni, măsurând 1,5 kilometri, și 49 de viaducte.

Constructorii au în față un volum considerabil de lucrări, inclusiv consolidări de versanți și ecoductul de la Lazaret, un proiect de amploare.

autostrada
SURSA FOTO: Dreamstime

Întârzieri și dificultăți în execuție

Totuși, ritmul execuției a stârnit îngrijorări. Asociația Pro Infrastructura a semnalat întârzieri serioase pe acest lot, subliniind că dificultățile tehnice și birocrația vor prelungi probabil perioada necesară finalizării.

Estimările lor indică un termen mult mai extins decât cel contractual de 50 de luni, ajungând chiar până la 7 ani în cel mai optimist scenariu.

De asemenea, producția grinzilor și asamblarea elementelor metalice sunt realizate cu ajutorul tehnologiilor automatizate de ultimă generație, însă constrângerile logistice impun ca o parte semnificativă a producției să fie relocată direct pe șantier, pentru a optimiza costurile și timpul.

Stadiul lucrărilor și perspectivele finale

Autostrada Sibiu-Pitești. La momentul actual, progresul fizic al lucrărilor se situează la aproximativ 5%, potrivit declarațiilor recente ale șefului CNAIR, Cristian Pistol.

În ciuda acestor provocări, antreprenorii susțin că pot respecta termenul de execuție, mizând pe mobilizarea a circa 700 de muncitori pe șantier și un volum intens de activitate.

Autostrada Sibiu-Pitești. Importanța viaductului Boița pentru rețeaua rutieră

Autostrada Sibiu-Pitești. Viaductul Boița și celelalte structuri care compun acest tronson sunt esențiale pentru fluidizarea traficului pe ruta Sibiu-Pitești, un segment crucial pentru legătura Transilvania – Muntenia.

Următoarele luni vor fi decisive pentru a vedea dacă lucrările se vor accelera și se vor încadra în graficul promis sau dacă va fi nevoie de o reevaluare serioasă a termenelor.