Primarul Dominic Fritz a explicat că, de la preluarea mandatului, a achitat peste 14 milioane de lei din cele 18 milioane, 500.000 de lei reprezentând cheltuieli de judecată.

„Primăria a plătit deja 14 milioane de lei despăgubiri şi cheltuieli de judecată în procese pierdute şi mai avem peste 3,7 milioane de lei de achitat. Deci, total, în acest an sunt 18 milioane de lei din cauza proceselor pierdute, ceea ce mi se pare o sumă mult prea mare. E clar că o primărie este dată în judecată pentru tot felul de probleme, avem în jur de 2.500 de procese pe rol, dar 18 milioane de lei într-un singur an este mult prea mult pentru a fi acceptabil”, a transmis Dominic Fritz, într-o conferinţă de presă.

Declarația edilului

Acesta adăugat că va trebui să se lucreze la o strategie juridică, astfel încât aparatul de specialitate să nu mai facă atâtea greşeli în materie de procese, dar şi pentru a se apăra mai bine în instanţă, în vederea reducerii proceselor pierdute.

Dominic Fritz a mai spus că lista proceselor pierdute este de câteva sute, cu diverse firme, cu persoane fizice, dar şi cu angajaţi ai primăriei.

„De exemplu, la Direcţia de Asistenţă Socială, unde fosta directoare a dat în judecată Primăria, a câştigat procesul şi are de primit câteva sute de mii de lei”, a subliniat Dominic Fritz.

Un alt proces pierdut de primărie vizează o victimă a furtunii din septembrie 2017 peste care a căzut un copac, în Grădina Zoo din Timişoara, şi care a decedat, iar administraţia locală va trebui să plătească daune de 100.000 de euro.

„Suma aceasta îmi arată o lipsă sistematică de respect pentru lege pentru că, dacă pierzi procese în valoare de 18 milioane de lei într-un singur an, aceasta spune ceva despre respectul tău pentru legalitate. Aceasta este o parte din moştenirea vechii administraţii, dar se va schimba. Procesele pe care le vom pierde anul viitor vor fi tot procese care s-au pierdut în fosta administraţie. Aici poate găsim şi o parte din răspunsul la întrebarea de ce primăria nu are bani să-şi plătească facturile”, a adăugat acesta.

Primarul susţine că nu poate exista o primărie fără astfel de cheltuieli, dar o bună parte dintre aceste procese puteau fi evitate şi că există o analiză în curs.

Dominic Fritz a mai menţionat că a rugat şi Corpul de control să facă verificări dacă este posibilă o acţiune în regres, dar că există şi posibilitatea unor cercetări administrative din partea sa.

„Sunt în discuţii şi cu Curtea de Conturi, dar care este o instituţie separată, cu mandat separat. Cred că este important ca acolo unde, în urma unor greşeli ale unor indivizi, contribuabilii timişoreni au avut de suferit daune, va trebui să vedem dacă nu se pot recupera aceste prejudicii”, a conchis edilul.