Capital a fost prima publicaţie care a dedicat pagini speciale sectorului media şi publicitate. Se întâmpla în 1994. Timp de câţiva ani, a rămas singura care a analizat domeniul.

În cei treisprezece ani de existenţă, paginile de media ale revistei au purtat diverse nume şi înfăţişări, însă redactorii au păstrat constantă rubrica de analize şi ştiri. Articolele de început analizau afacerile mass-media şi costul unui minut de publicitate la posturile de televiziune.

81-9350-barbu.jpg

1997 În urmă cu zece ani, pagina de media a dezvăluit, în
exclusivitate, cum a intrat TVR în posesia drepturilor de televizare a
meciurilor din Liga 1 şi ce stă în spatele conflictului dintre Pro TV
şi Liga Profesionistă de Fotbal

În 1999, Ghidul Media şi TV Capital dădea tonul industriei, analizând investiţiile din publicitatea TV, radio, presă scrisă sau outdoor. Erau prezentate şi bilanţuri de final de an ale posturilor TV, studii de audienţă, precum şi cele mai recente licitaţii de media şi intrarea pe piaţa locală a reţelelor de advertising internaţionale. Alături de ştiri şi analize, Ghidul Media şi TV a inclus săptămânal programul principalelor posturi de televiziune.

81-9351-2004_capital_nr.32_pag.22.jpg

2004 „Cum se duc banii radioului pe apa promovării“, interviu cu
Dragoş Şeuleanu, directorul Radiodifuziunii Române în care se discuta
publicitate de stat şi cenzura din timpul guvernării PSD aplicate în SRR

Într-o perioadă când festivalurile de publicitate precum EFFIE, Ad’Or, sau Golden Drum nu existau în calendarul publicitarilor români, revista a organizat şi un concurs de creaţie publicitară, „Un slogan pentru un ban“. Odată cu dezvoltarea mass-media şi a industriei de publicitate, în rubrica Media au apărut interviuri cu publicitarii momentului, de la Bogdan Manea, Lucian Georgescu, Ioana Manea, Teddy Dumitrescu sau Bogdan Naumovici, actorii unor mişcări importante în piaţa comunicării. În perioada 2003-2005, tot Capital a publicat primele investigaţii despre cenzura şi managementul defectuos din televiziunea şi radioul public. Tot atunci, au apărut articole despre publicitatea autohtonă, care au făcut valuri: „Cine a consiliat PSD?“ sau „Cutremur la vârf în grupul de comunicare Ogilvy România“. Lor li se alătura seria de radiografii ale afacerilor celor mai puternici oameni din publicitate: Bogdan Enoiu, Cristian Burci, Veronica Savanciuc, Teddy Dumitrescu, Radu Florescu sau Ştefan şi Ioana Iordache. Dar, poate cele mai discutate articole lansate de Capital au fost „coincidenţele“ sau „copiuţele“: creaţii publicitare româneşti, anunţate drept originale, dar care copiau idei internaţionale.

81-9352-2005_capital_nr.20_pa44fcb.jpg


81-9353-2ozhx7i.jpg2005 Capital a dezvăluit mecanismul din spatele postului de televiziune MTC: afacerile dintre Miron Mitrea şi Cristian Burci, fostul patron Prima TV. MTC a dat faliment odată cu încheierea guvernării PSD şi a publicităţii de stat

2005 Capital a aflat cine erau strategii din umbra promovării PSD şi ce bugete au adminsitrat în campania electorală din 2004. Printre nominalizaţi se aflau Mihaela Nicola, Bogdan Enoiu şi Dan Andronic