Această aplicaţie iOS (iPhone Operating System) este un simulator auto, iar nivelurile de dificultate reprezintă diferite grade de alcoolemie în sânge. Jocul poate fi descărcat gratuit, direct pe iPhone, căutând în App Store: ‘Don’t drink and drive’ sau de pe site-ul Alexadrion Grup România sau Facebook.

‘ ‘Virusul’ noilor tehnologii legate de smartphone-uri se răspândeşte cu o viteză uimitoare. Este un fenomen pe care cred că oricine îl poate observa. Acesta este motivul pentru care am decis să facem primul pas în acest nou mediu de comunicare: pentru că este permeabil, accesibil şi cool în acelaşi timp. Am folosit ideea de joc pe care am transformat-o într-un instrument educaţional şi sper să reuşim, încă o dată, să tragem un semnal de alarmă referitor la riscurile de a conduce sub influenţa băuturilor alcoolice’, a spus Gyuri Eperjessy, director comercial al Alexandrion Grup România.

Potrivit directorului Direcţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, Diniţă Lucian, lansarea acestei aplicaţii este o acţiune la sfârşitul căreia ‘ne dorim să constatăm că numărul accidentelor de circulaţie produse pe fondul consumului de alcool a scăzut. În acest mod vom putea contribui mai eficient la educaţia rutieră a conducătorilor auto şi vom încerca să salvăm cât mai multe vieţi’.

Jocul ‘Don’t drink and Drive’ se desfăşoară pe cinci nivele, reprezentate de gradul de alcoolemie din sânge (0‰, 0,3‰, 0,5‰, 0,8‰ şi 1,1‰). Maşina răspunde la comenzile şoferului conform gradului de alcoolemie şi al efectelor pe care acesta le are asupra corpului uman (reflexe întârziate, vedere înceţoşată, probleme de echilibru ş.a.). La începutul fiecărui nivel al aplicaţiei sunt descrise gradul de alcoolemie aferent şi efectele pe care le produce consumul de băuturi alcoolice la volan. În funcţie de accidentul care se produce (lovirea unui pieton, a altei maşini, a unui stâlp, sau clădiri) este afişată o scenă relevantă, precum şi un text, în care sunt prezentate datele statistice puse la dispoziţie de Poliţia Rutieră Română cu referire la accidentele rezultate în urma consumului de alcool. Aşadar, obiectivul aplicaţiei îl constituie atenţionarea conducătorilor auto asupra consecinţelor pe care le are consumul de alcool la volan.

AGR derulează astfel de campanii de responsabilitate socială din 2004.

Alexandrion Grup, compania românească cu distribuţie internaţională, este cel mai mare producător de băuturi alcoolice din România. Printre produsele companiei se numără: Alexandrion, Brâncoveanu, Cava d’Oro, Kreskova, Red Bowler scotch whisky şi alte 20 de mărci.
SURSA: Agerpres