Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Prețul benzinei din România, cu 3% peste media europeană

Autor: | | 0 Comentarii | 1216 Vizualizari

Preţul fără taxe al carburanţilor comercializaţi în România continuă să fie mai mare decât media europeană, în timp ce taxele aplicate de stat sunt printre cele mai mici din spaţiul comunitar, potrivit datelor publicate săptămânal de Comisia Europeană.

Astfel, ultimele date ale Comisiei, respectiv cele din 15 mai, arată că preţul motorinei fără taxe în România este de 499 de euro pentru 1.000 de litri, în timp ce media europeană este 486 de euro. 

În ceea ce priveşte benzina, decalajul este şi mai mare. În România, benzina costă pe 512 de euro pe mia de litri, în timp ce media UE este de 497 de euro pe mia de litri. Aşadar preţul benzinei din România depăşeşte media europeană cu peste 3%.

În acelaşi timp, taxele aplicate de stat, respectiv TVA şi acciză, sunt cele mai mici din UE în ceea ce priveşte benzina: 528 euro pe 1.000 de litri, sub media UE de 857 euro pe mia de litri. 

La motorină, taxele din România sunt cele mai mici, după Luxemburg: 494 euro pe mia de litri, faţă de media UE de 702 euro pe mia de litri. 

Joi, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, declara că instituţia pe care o reprezintă continuă investigaţia sectorială pe piaţa carburanţilor, pentru a analiza de ce preţurile în România sunt mai mari decât media din Uniunea Europeană. 

"Vedem că, de peste un an, faţă de preţurile din vestul Uniunii Europene, au crescut la noi, de unde noi de obicei eram sub media pe UE, acum suntem peste media UE şi vrem să înţelegem ce s-a întâmplat, dacă este o problemă de legislaţie şi dacă putem să o corectăm. Am discutat cu companiile. Raportul nu este încă finalizat, iar când o să îl avem gata în forma lui preliminară o să vi-l prezentăm", a arătat Chiriţoiu. 

El a mai spus că iniţiativa Consiliului Concurenţei privind înfiinţarea unui monitor al preţurilor la carburanţi este în lucru şi va dura mai puţin decât cel privind preţurile alimentelor. 

"Avem această experienţă în spate, iar la carburanţi este şi mai simplu, pentru că sunt mai puţine sortimente, dar tot nu poate să apară peste noapte", a continuat oficialul Concurenţei. 

Pe de altă parte, Mariana Gheorghe, directorul general al OMV Petrom, declara, la finele lunii februarie, că piaţa carburanţilor din România este concurenţială, iar preţurile din ţara noastră sunt printre cele mai mici din Europa. 

Ea a precizat că datele de pe site-ul Comisiei Europene privind preţurile la carburanţi din diferite ţări nu sunt tot timpul comparabile, întrucât conţin elemente diferite. 

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Fii informat cu Capital!