De la 1 ianuarie 2017, Steven Armstrong este președinte al Ford Europa. El îi este subordonat direct lui Jim Farley, vicepreședinte executiv al grupului și are ca principală țintă impunerea programului One Ford menit să asigure o creștere profitabilă a grupului printr-o concentrare pe dezvoltarea de noi produse.

Cetățean britanic, Armstrong a deținut în trecut funcția de președinte al Ford Brazilia pentru ca, în 2014, să devină șeful tuturor operațiunilor Ford din America de Sud. A urmat revenirea în Europa unde a deținut până anul trecut funcția de director operațional a diviziei.

Care este rolul uzinei de la Craiova în planul industrial Ford Europa?

Steven Armstrong: Faptul că am făcut o asemenea investiție în industrializarea modelului EcoSport și am ales Craiova pentru a produce acest vehicul destinat Europei demonstrează că uzina de aici este una cheie pentru Ford Europa. Au făcut o treabă foarte bună cu B-Max și cu producția de motoare. Acestea au contribuit enorm la succesul gamei noastre de vehicule. Uzina continuă să rămână competitivă și vom produce aici mașini de o calitate foarte bună. Cred că uzina din Craiova are un viitor luminos ca parte a diviziei europene a Ford.

Roelant de Waard (n.n. – vicepreședinte de marketing și vânzări al Ford Europa) îmi spunea, la IAA Frankfurt 2017, că speră să depășească 100.000 de unități EcoSport vândute pe an în 2018.  Credeți că asta este posibil?

Steven Armstrong: Suntem foarte optimiști în privința SUV-ului EcoSport . Îl lansăm în segmentul de piață cu cea mai rapidă creștere din Europa. Chiar și varianta anterioară a avut vânzări în creștere cu 15% în ultimul an. Nu vă pot spune cu exactitate la ce nivel al producției ne gândim pentru că acesta este influențat de foarte mulți factori, dar suntem optimiști și convinși că noul EcoSport va fi mai căutat de clienți decât cel anterior.

Este lipede că doar cu EcoSport, nu puteți atinge capacitatea instalată a uzinei. Credeți că se va întâmpla asta în viitor?

Steven Armstrong: Atâta timp cât piața europeană va continua să crească și vom respecta planul avem o bună oportunitate de a crește vânzările și, desigur, producția. Prin urmare, piața va decide care va fi volumul de mașini asamblate la Craiova.

 

Totuși, 100.000 de unități reprezintă doar o treime din capacitatea instalată a uzinei. Nu credeți că uzina din România are nevoie de un al doilea sau chiar un al treilea produs?

Steven Armstrong: Uzina de aici are o capacitate mare. Ne-am ajustat producția la cerere. Așa cum am mai vorbit, continuăm să căutăm modalități de a aduce noi produse pentru a fi asamblate aici pentru a utiliza la maximum capacitatea uzinei și numărul de angajați de la Craiova. Sunt optimist în privința viitorului.

Nu ați anunțat încă prețul, dar acesta va fi, aproape sigur, mai mare decât cel al unor concurenți importanți precum Renault Captur, Peugeot 2008 sau Suzuki Vitara. Credeți că noul model se va putea impune pe piață?

Steven Armstrong: În primul rând trebuie să comparați vechiul EcoSport cu cel nou pentru a vedea câte noutăți aduce varianta produsă  acum doar la Craiova pentru piața Europeană. Acestea justifică prețul cu care vom vinde vehiculul. Mașina are tracțiune integrală, lucru pe care mulți concurenți nu îl oferă, are un nou motor diesel EcoBlue foarte performant și cu emisii reduse. Este unul dintre cele mai bune dieseluri existente pe piață. În plus, motorul în trei cilindri, premiat de multe ori, va exista și el în ofertă. Interiorul este complet regândit astfel încât să fie pe placul clienților europeni. Și modelul vechi era foarte bun, dar nu a «lovit» acolo unde își doresc clienții europeni. Exteriorul este, de asemenea, foarte frumos. Așa că am credința că am creat un produs care va plăcea europenilor și va justifica prețul pe care îl vom cere. Trebuie să spun și că varianta sportivă ST Line îl va poziționa diferit față de concurenți.

Este posibil ca în România să fie produs unul dintre cele 13 vehicule electrice sau hibride anunțate de Ford pentru următorii cinci ani?

Nu am anunțat locul producției pentru niciunul dintre acele vehicule. Și nu o pot face nici acum. Când vom stabili o strategie clară pentru acele modele ne vom uita către toate uzinele pe care le avem în Europa. Dar este prea devreme să discutăm acum dacă una dintre acele mașini va fi produsă la Craiova.

Citește și: 

Roelant de Waard, Ford: Am lansat B-Max când monovolumele scădeau. EcoSport intră pe piață exact când segmentul său creşte puternic

Noul Ford produs la Craiova a fost dezvăluit astăzi potențialilor clienți FOTO-VIDEO