Sorin Grindeanu se află astăzi la uzina Ford din Craiova, aceasta fiind prima vizită a oficialului român la centrul de producție al modelului Ford B-Max și al motorului EcoBoost de 1.0 litri. Vizita vine în contextul în care compania americană pregătește intrarea în producție a unui nou produs, micul SUV EcoSport. Conform oficialilor Ford, investiția necesară adaptării producției se ridică la circa 200 de milioane de euro. De asemenea, compania tocmai a anunțat demararea recrutărilor pentru 976 de noi posturi de lucru, numărul total al angajaților urcând astfel la 3.650 de persoane.

Odată cu vizitarea uzinei, premierul va avea întrevederi cu președintele Ford România, John Oldham, dar și cu doi reprezentanți ai Ford Europa,  Steven Armstrong, vice presedinte si director operational și Andrew McCall, vice presedinte relatii guvernamentale. Pe lângă prezentarea noutăților de la uzină este de așteptat ca întâlnirea să aibă printre teme necesitatea îmbunătățirii infrastructurii rutiere, măsuri legislative care să susțină dezvoltarea industriei și situația forței de muncă din România.

Din 2008, anul achiziției uzinei din Craiova, Ford a investit peste 1,2 miliarde de euro în operațiunile de producție pe care le deține în România.

Transformarea din interiorul fabricii a început deja și modificări importante au fost realizate în timpul perioadei de remont din iarna în două secții principale ale fabricii, și anume „Montaj General” și „Caroserii”. Aceste modificări fac parte din investiția suplimentară de 200 de milioane de euro anunțată de Ford în luna martie a anului trecut pentru a fabrica noul SUV compact EcoSport la Craiova.

Secția „Caroserii”, unde în prezent funcționează 320 de roboți pentru a sprijini producția B-MAX, trece acum prin schimbări semnificative, deoarece 190 de noi roboți multifuncționali sunt în curs de instalare, iar acest lucru va avea contribuții cantitative și calitative majore asupra produsului final. Aproape jumătate din investiția anunțată pentru lansarea producției modelului EcoSport este folosită în secția „Caroserii”, care este una dintre cele mai avansate secții din punct de vedere tehnologic din sistemul de producție Ford pe plan global.

 

Alte schimbări relevante au fost aduse în secția „Montaj General”, acolo unde acum se produce un B-Max la fiecare 100 de secunde. Aici, linia de „Finiție” (Trim) a fost extinsă, lăsând loc noilor stații de lucru necesare pentru fabricarea modelului EcoSport. De asemenea, conveyorul cu lanț de la nivelul median a fost extins cu 20-30 metri și a fost instalat un nou elevator modern, simplu și fiabil.

Citește și:

Ford caută 1.000 de noi angajați pentru demararea producției SUV-ului EcoSport

Sorin Grindeanu: Nu sunt primul, dar sper să fiu ultimul cu care reprezentanții Renault discută despre infrastructură