Rămâi fără bani pe card! Un număr din ce în ce mai mare de români au pățit-o deja. La ce trebuie să fii atent

În cursul zilei de joi, 23 septembrie, banca ING a venit cu un avertisment pentru clienții săi, pe fondul creșterii numărului de tentative frauduloase de a obține bani de la alte persoane. Astfel, reprezentanții băncii au adus din nou în prim-plan metoda numită phishing, cea care poate afecta orice persoană, indiferent de canalul prin care este utilizată.

„Există oameni care îți aruncă o momeală cu scopul de a-ți fura datele și în cele din urmă, banii, iar acest lucru se întâmplă prin diferite mijloace: de la e-mail, SMS, contactare directă în Social Media, până la apeluri telefonice în numele ING sau al unei instituții”, spun reprezentanții ING.

Atacatorii cibernetici apelează la mai multe metode de phising

Reprezentanții ING mai spun că trebuie să fim atenți la mesajele pe care le primim atât la cele de pe rețelele de socializare, cât și la cele pe care le primim prin SMS sau email. De asemenea, reprezentanții băncii mai spune că un alt aspect la care trebuie să fim atenți este la site-urile pe care le primim și în care ne sunt cerute datele cardului.

„Te rugăm să ai grijă și să nu îi oferi datele cardului și nici să nu îți introduci datele cardului pe site-uri pe care astfel de persoane ți le trimit, existând riscul ca acele site-uri să fie clone false care extrag datele cardului.

Totodată, poți fi sunat de către o persoană care pretinde că este angajat ING, ca să oferi datele cardului pentru transferuri într-un seif al băncii sau ca să îți deblocheze contul sau cardul bancar”, mai spun aceștia.

Ce poți să faci dacă ai fost victima unui atac de tip phishing?

În cazul în care ai oferit datele cardului pentru a încasa o anumită sumă de bani sau pentru a-ți debloca conturile sau cardul bancar, atunci trebuie să blochezi imediat cardul din aplicația de mobil Home Bank. După acest pas, trebuie să anunți cât mai repede banca cu privire la acest aspect, mai spun cei de ka ING România.